Många köper hus med oinredd övervåning, speciellt från Smålandsvillan och Älvsbyhus.
Vi har fått pris på ett materialpaket på 75-80.000 till övervåning från Älvsbyhus. Då ska det mesta ingå, gipsskivor, isolering, reglar, el, wc, handfat mm. Självklart kan kostnaden variera beroende på materialval men kanske kan någon svara på vad man kan räkna med. Vi ska göra allt på egen hand, samt via kontakter.
Vad har ni räknat med att det ska kosta i er kalkyl?
 
Inreder 72kvm övervåning. 3 sovrum, 1 allrum samt badrum.
Har gått på enligt följande:

Regelvirke, gips, råspont, spik, skruv och isolering: 15000
Ventilation: 2000
Takpanel: 9000
El, färdigdragen samt brytare spottar och lamputtag och kontakter: 11000
Lasyr till panelen i snedtaken: 1500

Summa när allla väggar är uppe och målningsfärdiga, all el är klar : 38-39'

Då har vi gjort allt utom elen själva. Kvarstår gör golvläggning, målning samt ytbeläggning/inredning i badrummet.

Vill och vågar inte tänka på vad badrummet kommer att gå på :p


Ulle_72: vad är det för El som ingår? Kabel, brytare, lampkontakter?
 
H
Hej,
vi har räknat på en materialkostad på 50 000 ( det inkluderar inte toaletten )
Men vi får väl se hur långt det räcker.

Vi ska bygga Villa västervik
 
Jag tror att 50 000 är lågt räknat om ni ska se det helt klart. Glöm inte att montera takfönster (om det inte redan finns) . Fönster och montage blir allt från 6000-10000.
Takfönster i badrum gör en stor skillnad.

Min budget för övervång på 70kvm och endast köpa VVS hjälp samt inte lyxa för mycket i badrummet landade på 130 000.

// Anders


 
Bebben:

Ingår isolering av ÖV? Då är det ju väldigt billigt..
All El för 11´låter också som ett riktigt bra pris?

:surprised:
 
Vi fick betala ca 200.000:- för våran övervåning, 3 rum med ekparkett + helkaklat badrum med golvärme. El målning/tapetsering allt ingår... Alltså vi behöver inte göra ngt själva alls.
 
Ingick isolering och innertak osv i dina 120k?
 
Jedi skrev:
Ingick isolering och innertak osv i dina 120k?
Ja. Ska kolla upp priset lite närmare dock för att se om jag kommer ihåg rätt...
 
Det var inte så farligt, bra att veta vad man har att vänta sig.
 
Har nu kollat priset, jag kom ihåg fel.....

Det va 200k.....

Kanske va en materialsats som kostade 120k eller var jag nu fått den siffran ifrån..
 
bebben skrev:
...Regelvirke, gips, råspont, spik, skruv och isolering: 15000...
Låter otroligt billigt, hur mycket isolering använder du i taket och sidoväggarna?
 
Vi lät en snickare som vår säljare på Ä-hus ordnade fixa isoleringen av öv. Detta + en pall gips gick på 93´
Elinstallation lejde jag också bort. Kostnad inkl alla kontakter,spottar mm ca 20´

Sedan har jag ägnat många timmar åt bygget....

Ingen exakt koll på kostnaderna men reglar,golv,tak,färg,skruv ca 15´
Återstår lite kakel/klinkel + inredning i bad (väldigt litet) kostnad för detta har jag ej kollat på än dock..

Hur mycket man skall värdera all tid är ju en annan fråga.


 
Smålandsvillan har bra priser på material på ovanvåning( Jönköping säljare) Har fått offert på 38.000 plus moms för allt byggmaterial. Isover isolering , reglar, innerdörrar, gips, byggfolie, ;) vill säga hela rubbet.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.