Jag och min fru har funderat att bygga nytt hus, finns det hus som bara går på 1,5 miljon och är på ca 150 kvm,(5 rum och kök) ?
Jag har funderat på totalentreprenad/inflyttningsfärdigt hus.
Hustypen ska vara: öppen planlösning mellan kök och vardagsrum
Är det någon som vet om det finns sådana hus som är "billiga"?

Hoppas på svar av någon som vet..
 
Hej!

Vad har du tänkt ska ingår i dina 1,5 miljoner?
Tomt, anslutningsavgifter, pantbrev, garage, trädgård???

Smålandsvillan, som är en hustillverkare med lägre standard och därmed lägre pris, presenterar priserna på sin hus på hemsidan. Kika där för att börja få en uppfattning.

Lycka till!
//Impossible
 
Borde väl inte vara omöjligt. Lite sparsamma materialval så ska det nog gå. Kolla som sagt på smålandsvillan.
 
impossible skrev:
Hej!

Vad har du tänkt ska ingår i dina 1,5 miljoner?
Tomt, anslutningsavgifter, pantbrev, garage, trädgård???

Smålandsvillan, som är en hustillverkare med lägre standard och därmed lägre pris, presenterar priserna på sin hus på hemsidan. Kika där för att börja få en uppfattning.

Lycka till!
//Impossible
Vad som ska ingå?
Har hittat en Tomt som kostar 50000 inklusive VA behöver hus och allt som behövs till huset..
Inte mer än 1,5 miljoner
 
Svårt att säga eftersom en shakt för husgrund kan kosta allt från 50-500.000kr (och säkert mer än det).

1.7Mkr för huset ovan grund. (Modulenthus 1,5pl. 95kvm bottenyta)
210.000kr shakt och grund inkl viss mängd fyllnadsmtrl. (nu har vi normala/bra förutstättningar)
50.000kr hårdgjord yta till parkeringar o dyl (stor gårdsplan)
53.000kr komunalt vatten
60.000kr eget avlopp
8.000kr stenkista
25.000kr Elanslutning
20.000kr Telefoni
80.000kr Pantbrev, lagfart o dyl.
20.000kr Bygglov inkl bygganm.
15.000kr Kvalitetsansvarig
5.000kr Utsättning + nybyggnadskarta
--------------------------------
ca 2.25mkr utan tomtpriset inräknat.
Viktigt är ju om du menar att ditt tomtpris är inkl VA och Elansl. betalt?


Nu bygger vi utanför detaljplanerat område, därav eget avlopp.
Mvh
Thomas
 
Tomtpriset 50000 är inkl VA vattnet och avlopp är dragen till tomtgränsen,till hela det området.
Det är huset och allt runt omkring som jag är ute efter, ungefär hur mycket det kostar?
Finns det några företag som hjälper en och gör huset och grunden?
Om man ska minska kostnaden så måste man gör lite själv också?
Huset får inte kosta mer än 1 miljon.
 
Att åstadkomma en nyckelfärdig villa om 150 kvm BOA med de förutsättningar du anger tror jag spontant är svårt. Måste ni ha 150 kvm på en gång eller kan ni börja med mindre och ha en tillbyggad i tanken några år framåt, kanske det kan underlätta?
 
frjo7205 skrev:
Att åstadkomma en nyckelfärdig villa om 150 kvm BOA med de förutsättningar du anger tror jag spontant är svårt. Måste ni ha 150 kvm på en gång eller kan ni börja med mindre och ha en tillbyggad i tanken några år framåt, kanske det kan underlätta?
Tänkte bra på hur mycket det skulle kosta för ett hus och platta och allt runt omkring med ca 150 kvm och kanske ett garage också, blir säkert över 2 miljoner?
skulle hoppas att man kunde dra ner kostanaden till högst 1,5 miljoner..
Totala kostnaden får inte överstiga 1,5 miljon, finns det nyckelfärdigt hus för så mycket pengar eller kommer det att överstiga 2 miljoner?
 
Hus på 150m2 och grund låter som väl spartanskt i mina öron. Men det beror väl lite på hur man kan tänka sig att bo.
 
FredrikochkristinLindberg skrev:
Tomtpriset 50000 är inkl VA vattnet och avlopp är dragen till tomtgränsen,till hela det området.
Det är huset och allt runt omkring som jag är ute efter, ungefär hur mycket det kostar?
Finns det några företag som hjälper en och gör huset och grunden?
Om man ska minska kostnaden så måste man gör lite själv också?
Huset får inte kosta mer än 1 miljon.
Ska du bygga ett hus på 150m² för en miljon får du göra ALLT jobb själv. Då går det. Jag lyckades i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.