AnneFi
cust3000 skrev:
100k för ett kök är nog lite väl lite, även exkl. vitvaror.
Vi räknade på 200k när vi gjorde köket, men det slutade på 250k (inget över exklusivt kök) Och då gjorde vi allt jobb själva utom el.
Och nyfniken har rätt, de måste värdera huset 20%över de tänkt ha i bottenlån, utöver det är det blancolån numera.
man måste ju veta hur stort köket är för att veta att 100k är lite.
har som sagt räknat med 100k för byte av kök inkl vitvaror och installation av vattenburen golvvärme på 50kvm.
 
När var ni själva och pratade med eran bank om detta? jag var där den 28/12
 
A
Fixartanten skrev:
Ser att TS inte får mycket respons för den frågan!
Jag betalar mina renoveringar med sparpengar.
 
Enk Projektet skrev:
Utan att ha en aning men jag tror inte att man kan ha Stockholms län som ref.
Om du byter ett kök som kostar 250.000 utan att blinka i Stockholm eller annan stor stad är väl ok, men att göra det i en 60-tals kåk tex i skogen utanför Bollnäs så tror jag inte banken tycker lika....
Du missförstår mig.

Jag tror inte att banken värderar upp din villa särskilt mycket om du byter kök oavsett vart du bor.

Det jag citerade var att trådskaparen skrev att värderingen skulle stiga "kraftigt"
 
Ang TS fråga så försöker jag bygga så billigt och enkelt som möjligt, väldigt få vill betala mer pengar för märkes matrl om dom själva inte ska renovera.
 
Tiger79 skrev:
Du missförstår mig.

Jag tror inte att banken värderar upp din villa särskilt mycket om du byter kök oavsett vart du bor.

Det jag citerade var att trådskaparen skrev att värderingen skulle stiga "kraftigt"
Ok, mitt fel:S
 
Enk Projektet skrev:
Ang TS fråga så försöker jag bygga så billigt och enkelt som möjligt, väldigt få vill betala mer pengar för märkes matrl om dom själva inte ska renovera.
Precis så tänker jag med:)
 
Enk Projektet skrev:
Ok, mitt fel:S
Förstår du mig nu?

Citerade lite luddigt.
 
Fixartanten skrev:
Mycket bra med regler när vissa inte förstår sitt eget bästa och begränsar sin skuldsättning! Hur kan man sova lungt om natten med 100 % belåning?
Det gör man om man har säkerhet på lånet genom annat.. bra inkomst o.s.v.. jag hade 100% belåning som start för 1år sen när jag köpte mitt hus. Hur ska man annars göra idag om man är ung och inte har nån form av start kapital?

Men jag tror med stor säkerhet att dom som fått 100% belåning av banken efter finans kris tiden har nog haft välskött ekonomi och god inkomst.

Så jag kommer fortsätta sova gott!
 
Tiger79 skrev:
Förstår du mig nu?

Citerade lite luddigt.
Japp, nu är det glasklart:)
Kolla mitt första projekt så ser du vad man kan göra med enkla medel...
 
bra-byggare skrev:
Jag betalar mina renoveringar med sparpengar.
Tack för det inlägget! Jag kände mig som en ropandets röst i öknen.
 
Cash is king!
 
kimmo_thn skrev:
Hur ska man annars göra idag om man är ung och inte har nån form av start kapital?
Svar: Vänta med köp tills man har råd. Dessutom är inte en anställning någon god säkerhet, ofta tvärtom.
 
A
AnneFi skrev:
man måste ju veta hur stort köket är för att veta att 100k är lite.
har som sagt räknat med 100k för byte av kök inkl vitvaror och installation av vattenburen golvvärme på 50kvm.
Lycka till, posta gärna hur det gick!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.