Myresjö, bygger mycket snygga och väl designade hus med bra planlösning. Ligger inte i topp när det gäller materialval och är lite med betoning på lite, enklare i sin utrustning. Bygger hellre ett snyggt Myresjö än en fyrkantig skokartong i enkelt utförande, även om det är rejäl kvalitet.
 
fiskarheden är biligare än eksjöhus ska bygga ett ombyggt safiren ser ut som eksjöhus lyckan funkis som är på 138 kvm mitt ombyggda safiren är på 154 kvm
och kostar lika mycket som eksjöhus men 16 kvm större och ja kan ändra hur mycket som helst...nästan
 
Hur mycket får du ge för det då?
Ska du köpa det nyckelfärdigt?
 
Håller med om att H-hus är fina. Bästa enplanshusen enl.min mening.
Kantat Myresjöhus...där tror jag ni är inne på ett bra spår! Totalentreprenad, tryggt stort företag, de har ofta alternativa planlösningar färdiga att presentera. Bra priser.
Lycka till!
 
Evi skrev:
Håller med om att H-hus är fina. Bästa enplanshusen enl.min mening.
Kantat Myresjöhus...där tror jag ni är inne på ett bra spår! Totalentreprenad, tryggt stort företag, de har ofta alternativa planlösningar färdiga att presentera. Bra priser.
Lycka till!
Låter ju kanon, du har inget pris på den NF?
 
Nej, tyvärr. Bäst ni frågar på er hemort, priserna varierar i landet, dyrast i Stockholm. Pröva att ta in offerter med produktionskalkyl på de hus som intresserar er. Läs leveransbeskrivningar och se vad som ingår. Då gissar jag att Myresjöhus kommer falla väl ut. Men jag vet inte säkert.
 
Jucismacker skrev:
oj jisses, vad köpte ni för hus då?
Måste varit jättestort eller väldigt dyra tillval?
En liten snabb kalkyl baserad på de offerter vi fick in. Vi gjorde sedan mycket själva och vår kostnad hamnar ungefär på 3 millar när tomten är klar, HOPPAS vi på. Tomten blir i vår/sommar.

Byggherre 100.000 (Kreditiv, räntor, avgifter, bygglov, etc.)
Tomt 350.000 inklusive V o A el och fiber
Byggsats inklusive inredning (allt material 1 800 000)
Platta 300 000 (inklusive borrning och lite grovplanering 40 timmar)
Elentreprenad 300 000 (KNX styrsystem, nätverk etc.)
Målning 130.000 (inklusive microlit i golv+tak)
VVS 80.000
Bygg 800 000
Puts 260 000
Tomt Budgeterat till ca 400.000

Hus: ett modifierat Eksjöhus Sandliden 180 kvadrat. vi har inte sparat på utrustning då man sparar väldigt lite pengar på det. Säg att alla vitvaror kostar 3.000 mer st det blir ca 30.000 dvs. 1% för en investering på 3 miljoner.

Nästa gång blir det lösvirke! :)
 
hej det kostar 2250000 nf god standard
 
Kantad kostar ca 3 milj NF (Stockholm). Vår tomt såldes ursprungligen genom Myresjöhus men vi kontaktade ägaren direkt och bjöd 30 000 extra för tomten för att köpa den direkt genom dom och då slippa bygga med Myresjöhus då vi tyckte man fick väldigt lite för pengarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.