Ska nu börja isolera verkstaden så smått. Men takstolarna sitter med 1200mm mått. Kommer ha gips i taket. Vad för brädor ska jag sätta och vilket avstånd mellan dem?

funkar 21*95? med mått emellan 40cm ? eller bör man köra 30cm emellan?
 
30 cc är väl standard med glespanel 28x70. Om du kör 21x95 med cc40 så gissar jag att du kan ev.få lite häng på skivan mellan takstolarna men i en verkstad så har det kanske inte så stor betydelse.
 
Ok. Men då kör vi cc30. Frågan är om 21*95 funkar eller om 28*70 kanske är bättre.

skiljer ju lite i pris. inte mycke men lite ;)
 
Mikael_L
Då skulle jag hellre sätta 28x70 och cc400 än 21x95 och cc300. Så blir det kanske inte dyrare.
(cc450 om det är 900mm gips du tänker slå upp)

En 28x70 uppvisar mycket bättre böjmotstånd än en 21x95, för det är höjden som avgör.
 
Ahh jag läste fel. Jag läste det som 28*90 och trodde jag skrivit 21*7 :d

Det får bli 28*70 istället. Sedan får vi se om det blir 30 eller 40.

Jag kommer köra 120 skivor.
 
Mikael_L
Är du ute efter ett oklanderligt och perfekt resultat så är ju kanske cc300 lite bättre.
Ja, det kanske inte blir ett dugg bättre, men just att slippa chansa. :)

I vårt garage tänkte jag först glatt nöja mig med cc400, men då jag insåg att jag då istället fått jättemycket spill i gipsskivor istället (för med cc300 passade avkapet perfekt att börja nästa skift med) så valde jag slutligen cc300.
Jag menar, det var ju bara att lägga mer pengar på antingen reglar eller gipskivor och då var det ju roligare att få ett stadigare innertak än en extra tur till soptippen, för samma pengar.
 
Helt klart sant! Jag tror jag kommer köra cc30 också. Man vet ju aldrig hur många lampor man vill ha upp i slutändan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.