Mikael_L
Vad har det nu blivit för underligt vid inlägg + redigering av inlägg. Jag skrev ett inlägg, med en länk i. Men av någon underlig anledning kom inte texten efter länken på raden under länken. Sen när jag tänkte redigera så var koden helt annan den gängse (mer html-tags). Efter redigering efter bästa förmåga försvann en del text helt och hållet vid ompostning. Efter ett par redigeringsförsök raderade jag helt sonika mitt inlägg istället. Jag hinner inte riktigt reda ut det här just nu... Men jag återkommer i frågan senare idag. Men det verkar som att forummjukvaran förändrats iaf. Så här ungefär såg det ut, efter att forummjukvaran formaterat om det jag skrivit. Cheesus, nu har du chansen, och det är nästan nästgårds ... (men sen insåg jag att Avesta inte är Farsta .

http://www.blocket.se/dalarna/Festool_stack_25539802.htm?ca=10&w=3 . ;))

Det blir
 
Mikael_L
Ja även här får jag samma problem, jag kan inte få en radframmatning där jag vill. Och även efter redigering så går det inte, det formateras om på ett annat och icke önskvärt sätt hela tiden.
 
Mikael_L
Här slog jag enter mellan '...där jag vill' och 'Och även...' och det försvann så texten blev totalt kompakt textmassa. Tidigare när jag försökte redigera nära länken så försvann även hela textstycken helt sonika ... :(
 
Första raden.
Andra raden.
Tredje raden.

Redigerar och lägger in en fjärde rad i ett nytt stycke. Passar även på att infoga en länk http://www.byggahus.se och skriva lite mer strax efter länken.
Strax under länken.

Och ett stycke nedanför.
Skriver ett jättelång mening som är längre än vad den borde vara för att den ska vara enkel att läsa men vad gör det för nu ser jag hur det blir när man skriver en riktigt lång mening.

Använder Firefox (3.5.7).
 
Test
testar som vanlig användare också.
Andra raden.
Tredje raden.

Redigerar och sfj lsefj slfjsfoilejfi shafuilsh foiaslf eiofö eoifaaj foi ufila öfjiföj afö jafl öajfl esjfaöisj faö närahttp://www.byggahus.d fseeselänken abc lis jfliejf slifjselifj sliföjs öfil sjfilsajf sliöf jsölf jls.
fsfie sfisef osifösfsoif
 
Redigerat:
Test
Test
flsef jisöfs jflie jslfsjf soilfj si fsjlefiesj flsifjseaoifljioseljfsifljsfi sjflsfj slifejsifeljfiejfsi fjslfsefljseöfj http://www.byggahus.se fslkfjeel fjsöf jsf leö
Kommer denna text med?
 
Mikael_L
Test Testsson skrev:
flsef jisöfs jflie jslfsjf soilfj si fsjlefiesj flsifjseaoifljioseljfsifljsfi sjflsfj slifejsifeljfiejfsi fjslfsefljseöfj [länk] fslkfjeel fjsöf jsf leö
Kommer denna text med?
Om det är detta du menar så är svaret ja.
 
Mikael_L
Test Testsson skrev:
flsef jisöfs jflie jslfsjf soilfj si fsjlefiesj flsifjseaoifljioseljfsifljsfi sjflsfj slifejsifeljfiejfsi fjslfsefljseöfj [länk] fslkfjeel fjsöf jsf leö
Kommer denna text med?
Jag testar igen, med en radbrytning (enter) här och här igen och två stycken (enter) efter detta nu ska jag skicka och se ...
 
Test
Vad har du för "Redigeringsgränssnitt" under Inställningar? Jag använder Utökat användargränssnitt - Fullständig WYSIWYG-redigering.
 
Mikael_L
Test Testsson skrev:
Vad har du för "Redigeringsgränssnitt" under Inställningar? Jag använder Utökat användargränssnitt - Fullständig WYSIWYG-redigering.
Jodå, det har jag också. Nu har jag bootat om allt hela vägen, så ska vi se. Och så har jag raderat alla cookies nu ...

Och så har jag slagit igång javascript.

Aha, nu formaterades inte min radbrytning bort...
 
Redigerat:
Mikael_L
Men det har inte (lyckligtvis) krävts javascript förut på byggahus. Det har varit bra för mig, då javascript igång i princip dödar min dator. Supersegt och ideliga krascher blir resultatet då jag javascriptar ... :(
 
Test
Visst är det Snabbsvar du menar? Och ser ditt formulär för snabbsvar ut likadant som mitt?
 
  • snabbsvar.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Nu gör jag ytterligare en test.
Med inst 'standardredigerare - med extra formateringskontroller' verkar det fungera som tidigare.

Wysiwyg är jag inte beroende av, jag provar denna inställning ett tag, men det verkar som att det blir som förut med detta val.

Jag återkommer om jag upplever fler tråkigheter.

Men jag tror jag funnit orsaken iaf, att det krävdes javascript igång.
Men lösningen är kanske också funnen då. (inte wysiwyg)

edit: Se så många fina radbrytningar det blev i det här inlägget bara .. :) -uuuutan javascrpit igång - :D
 
Redigerat:
Igår bad jag vår kodare Flommy sätta fältet Redigeringsgränssnitt till WYSIWYG för alla användare (många "gamla" användare hade inte denna inställning) eftersom flera användare rapporterat att de inte hittat till t ex smilies (som syns i WYSIWYG-redigeraren). En följd av detta var sannolikt att din inställning då ändrades från Standardredigerare och därav fick du plötsligt problem eftersom du kör med javascript inaktiverat.

Bra att det funkar nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.