Akzid skrev:
jag tycker det är skönt med skruv när du har biledare med dig...
sen tycker jag eljos snabbanslutning på deras strömbrytare är riktigt dåliga när du har fk.. medans de på deras vu är mycket bättre...
Håller med, jag hatar snabbkopplingar. Känns liksom inte "säkert". En hederlig skruv är bättre tycker jag, då vet man att det sitter och att det är enkelt att ta bort också.

/H
 
Rikard Ågren skrev:
Eljo tror jag har alternativen skruv eller snabbanslutning på alla sina uttag?
Tror dom har ett kombi uttag med både och...
 
Skruv ska det va! - med hissklämma, ingen sketen liten skruvskalle som man ska försöka linda ledaren runt. Hatar snabbkopplingar (mest pga gamla dåliga erfarenheter, men också pga nya billiga VU med undermålig snabbkoppling).
Snabbkopplingsplinten i hager gamma är väl den enda jag stött på i närtid som känns ok.
 
C
Vanliga Eljo Trend som säljs på Clas Ohlson för infällt montage har skruvanslutning (dom finns med snabbklämma också, men dom lagerförs inte av CO).

Vad dom dessutom har är urtag som man kan skära ur för att ta in en utanpåliggande kabel genom kanten, för att koppla vidare, så man behöver inte ens lirka in nåt rör.
 
Akzid skrev:
jag tycker det är skönt med skruv när du har biledare med dig...
sen tycker jag eljos snabbanslutning på deras strömbrytare är riktigt dåliga när du har fk.. medans de på deras vu är mycket bättre...
Ja.. där är faktiskt ELKOs snabbkontakter mycket bättre! Fast då är dessa strömbrytare så djupa att det ej ryms tex tryckknappsdimmer bakom q(;^;)p
 
Skruv och skruvdragare med momentspärr kör jag med.
 
Mikael_L
Marcus J skrev:
ELKO's (?) senildosa från Jula ([länk]) är orange!
Ja det här ärOT, men jag reagerade på "Kallas ofta för ROT dosor och är orange färgade.".
Det borde isåfall stått "...och kan vara orange färgade."

Det underlättar ju inte för den som inte vet vad en rotdosa är, att försöka hitta något i en speciell färg på affären om den egentligen kan ha vilken färg som helst.
 
Mikael_L skrev:
Ja det här ärOT, men jag reagerade på "Kallas ofta för ROT dosor och är orange färgade.".
Det borde isåfall stått "...och kan vara orange färgade."

Det underlättar ju inte för den som inte vet vad en rotdosa är, att försöka hitta något i en speciell färg på affären om den egentligen kan ha vilken färg som helst.
Nu fattar jag. Jag trodde du menade att de som är orange till färgen heter nåt annat än ROT-, multi- eller senildosa.
 
128924-1.jpg 89724-1.jpg
rotdosa.GIF 362844_X_2009-06-30_154112_446.jpg

402060b-jpg.jpg




thumb_1_1426002w.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.