Hejsan!

Jag och min sambo är helt nya här på forumet men vi har letat runt en hel del.
Finns det någon som skulle kunna hjälpa oss med lite alternativ på Nyckelfärdigt hus på totalentrepenad exkl själva tomten, inkopplingsavgifter, lagfart och pantbrev.
Inkluderat:
- Markarbete (ingen sprägning behövs)
- Grund
- Olika papper e.g. bygglov, teleanslutning etc
- Allt övrigt arbete för att färdigställa huset (Nycketfärdigt)
- 1 -plans eller 1,5 -plans med inredd öv
- Boarea minst 130m2, helst runt 150m2
- Budget för allt ovan (exkl tomt och inkopplingsavgifter): 1,9 - 2,1 milj.
- Bygger i Blekinge

Jag har börjat kontakta många leverantörer av hus, men de flesta vill sitta ner och prata innan de delar ut pris.
Eftersom det finns riktigt många aktörer på marknaden idag så är detta en omöjlighet och det är också därför jag säkrar upp lite för att inte missa alternativ här på forumet.
Med tummen mitt i handen så är helt nyckelfärdigt vårt enda alternativ :)

Vi hade varit mycket tacksamma över alla alternativ ni kan tänkas ha!

MVH Johan och Sara
 
hejsan.. du har ju Eksjöhus längtan som ligger i den prisklassen men dom har ju inte totalentr utan delad...
 
Hejsan Sventable!

Tack för ditt tips!
Vet du om det är stor skillnad mellan de 3 olika modellerna?
- Lyckan
- Lyckan Vinkel
- Lyckan funkis

Lyckan Vinkel ser ut att vara något vi kan vara intresserade av, helt klart
 
LB-hus Classic 135....ca 1,8 miljoner NF för själva huset...lägg sedan till ca 500 000 för övriga utgifter och så tomten...
 
x3r0 skrev:
Hejsan Sventable!

Tack för ditt tips!
Vet du om det är stor skillnad mellan de 3 olika modellerna?
- Lyckan
- Lyckan Vinkel
- Lyckan funkis

Lyckan Vinkel ser ut att vara något vi kan vara intresserade av, helt klart

Som du ser på planlösningarna så har lyckan köket upp mot vardagsrummet vilket delar upp vardagsrum/ kök i två olika rum så att säga.

I lyckan funkis så ligger köket ner mot yttervägg vilket gör att du får ett stort utrymme där kök/vardagsrum är ett och samma rum. Köksö samt takfönster får du även i detta alternativ.

Lyckan funkis vinkel är som ovan fast med en liten vinkel som går ut i vardagsrummet.

Vinkeln tyckte vi var lite för dyr att lägga till i priset,men utan den så fick vi inte till möbleringen med vardagsrummet där vi ville ha in matbordet. Vinkeln tycker jag är bra att stoppa in ett stort matbord som de har gjort på eksjöhus hemsida om du kollar in rundvandringen för lyckan funkis.

I vårt fall så fick vi det inte riktigt att stämma med vad vi var ute efter men lyckan funkis vinkel kan jag rekommendera, det var riktigt fint med takfönstret & köksön. Vi var inne i ett lyckan funkis och gillade allt vi såg kvalitetsmässigt.

Lycka till.
 
Tack för era tips! Fler är givetvis välkomna :)

Jag har förstått att en budget på 2,5 gör valmöjligheterna rätt små.
Verkar som om man måste välja ett riktigt kataloghus, utan förändringar och i riktig bas-stil?
Lägger man däremot till 500k så får man ju sååå mycket mer?

Är det någon annan som byggt för NF för 2 miljoner inkl allt utom tomt som har erfarenheter att dela med sig?
Något man ångrar efteråt? Något man definitivt bör sjänka en extra tanke?
 
Vårgårdahus Bo 141 kostar 1,65 + schaktning. Säljaren anger att snittkostnaden för schaktningen är 180 000. Men där kan man inte göra ändringar, inte ens få ryggåstak.

Vi har inte byggt än men räknar med 1,9 för det du anger ovan för ett 1-plans hus på 143 kvm. (Omritat Domherren från Fiskarheden). Men då kommer vi att göra väldigt mycket själva för att komma ner i den summan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.