Hej

Letar efter ett hus som går att bygga för 1,5miljoner.
I priset ska kostnader för grund ingå, huset ska vara på 130 - 160 kvm. Det spelar ingenroll om det är 1/2- plan eller 1- plan.

Är det någon som vet ifall det finns,
(vill ej ha älvsbyhus eller smålandshus, då de har torpargrund.)

Tack för hjälpen på förhand.
 
Både LB-hus, Eksjöhus, Myresjöhus och Hjältevadshus har var sin lågpris serie (dock ej dålig standard) med både 1-plans och 1½ plans hus för ca 1,3-1,6 miljoner.
 
Jag lånar tråden lite om det är ok? Om man tittar på de företagen du nämnde hawka men inte väljer deras lågprisserier, hur ligger de i pris i jämfört med andra då?
Det finns väl inga sutteränghus i lågprisserierna?
 
Jag kan inte svara för alla, men Hjältevadshus har sutteränghus.
Vet inte exakt hur mycket de kostar, men de har det systemet att du väljer ett av deras "standardhus" och får det som sutteräng.
Blir nog inte alltför dyrt (för att vara sutteräng). ::)
 
Som svar på frågan om andra hus så finns det väl både något dyrare och mycket dyrare, precis som hos alla andra. Tror att Hjältevadshus är "billigast" av de jag angav och Eksjöhus dyrast.
Det är "bara" till att beställa kataloger, titta runt och maila/ringa om prisuppgifter. Lycka till!
Vi kommer förresten att bygga Jordugglan LB-hus 1 plans budgethus utanför Ängelholm med leverans i början av 2006. Kostnad knappa 1 300 000 inkl grund.
 
Inglin skrev:
Hej

Letar efter ett hus som går att bygga för 1,5miljoner.
I priset ska kostnader för grund ingå, huset ska vara på 130 - 160 kvm. Det spelar ingenroll om det är 1/2- plan eller 1- plan.

Är det någon som vet ifall det finns,
(vill ej ha älvsbyhus eller smålandshus, då de har torpargrund.)



Tack för hjälpen på förhand.
Hjältevadshus bygger också med torpargrund...
 
När vi pratade med Hjältevadshus i vintras kunde man då lägga till för platta på mark.
 
hakwa skrev:
När vi pratade med Hjältevadshus i vintras kunde man då lägga till för platta på mark.

Den säljare vi pratat med (Husknuten) hade bara krypgrund att erbjuda. Detta p.g.a. sättet de byggs på (i färdiga block direkt i fabrik).
 
Den säljare vi pratat med (Husknuten) hade bara krypgrund att erbjuda. Detta p.g.a. sättet de byggs på (i färdiga block direkt i fabrik).
Jag har också för mig att nån säljare har sagt att platta GÅR att lösa... *osäker*
För övrigt, vad är det egentligen som hindrar platta, bara för att de byggs i färdiga block? De "ställer" ju bara huset rakt ner på grunden ändå...
 
Carisma skrev:
Jag har också för mig att nån säljare har sagt att platta GÅR att lösa... *osäker*
För övrigt, vad är det egentligen som hindrar platta, bara för att de byggs i färdiga block? De "ställer" ju bara huset rakt ner på grunden ändå...
Problemet är att all VVS dras i bjälklaget på fabrik, det blir mkt svårt att koppla in detta med huset "hängande" över en platta på mark ;)
 
Hej!
Du har nog missupfattat säljaren.Bygger i block gör de flesta husleverantörer, och de kan då leverera huset antingen för platta eller torpargrund.
Leverantörer som bygger med volymer (färdiga husdelar bestånde av golv väggar och tak är tvungna att bugga med torpargrunf, då det ej går att lyfta en volymdel om den saknar bjälklaget (golvet).
Ex- på volymhustillverkare är Hjältevadshus, Modulenthus, Smålandsvillan o Älvsbyhus,
 
Ritarn skrev:
Hej!
Du har nog missupfattat säljaren.Bygger i block gör de flesta husleverantörer, och de kan då leverera huset antingen för platta eller torpargrund.
Leverantörer som bygger med volymer (färdiga husdelar bestånde av golv väggar och tak är tvungna att bugga med torpargrunf, då det ej går att lyfta en volymdel om den saknar bjälklaget (golvet).
Ex- på volymhustillverkare är Hjältevadshus, Modulenthus, Smålandsvillan o Älvsbyhus,
Tror inte jag missupfattat säljaren. Handlar om en skillnad i ordval snarare. Ser inte det som de flesta hustillverkare levererar som block. Väggelement snarare. Kanske är jag som uttrycker mig slarvigt. Modul hade kanske varit korrektare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.