Vi håller på att leta hus. Men varken jag eller min sambo har fallit för något.
Och nu har vi börjat kolla runt lite på hustillverkare och vi har fallit för huset LYCKAN ifrån eksjöhus.

Är det någon här ute som själv har byggt ett sådant? Är ni nöjda?
Och vad slutade kostnaden på när allting var färdigt? Och hade ni några tillval?

Detta känns som ett evighetsprojekt och man vill ju så gärna att allting ska bli perfekt när man får chansen att bygga sitt alldeles egna hus...

Hoppas på många svar =) /// Rebecka
 
ta ritningarna gör om det ni vill till nästan ingen kostnad och få ett bättre isolerat hus och mycket mer gediget byggt och lämna dom till fiskarhedenvillan
 
Hej Rebecka,

vi har byggt Lyckan år 2007 och är nöjda med huset. Kostnader slutade vid ungefär 2 milljon utan tomt. Och vi hade lite tillval i köket och fick huset obehandlad för vi ville måla med faluröd. Sen valde vi badkar och lite extra uttag, takspottar i vardagsrum och badrummen. Resten var standard. Vi har precis haft 2årsbesiktning och hade sprickor rund omring fönstrarna och några på väggarna. Allt annat var okej.

//Jana
 
Vi håller på att bygga ett Lyckan precis nu. Vi kommer troligen få en slutnota på ca 2,1 milj men då har vi gjort väldigt mycket själva samt att vi dessutom har byggt både ett garage och en carport.
 
Hej.
Vi har byggt Lyckan vinkel. Det finns ju en del olika varianter, ryggåstak eller inte, öppna planlösningen funkis. Vi har vinkel utan ryggåstak. Räkna med en bit över 2 milj utan själva tomten.
har snart bott i huset ett år och är mycket nöjd med huset.
De största tillvalen vi gjorde var fullhöjd på köksskåpen och en dyrare prisklass på luckorna.
En snygg detalj är de målade listerna som jag är riktigt snygga jämfört med fabriksmålade.
 
Vi fick ett pris på Lyckan funkis med vinkel på 2,25 miljoner, vanliga lyckan tror jag är lite billigare och sen så är det ju olika priser i olika delar av landet. Det var i december 2009.

Liknande planlösningar kan man hitta hos de flesta hustillverkare. Som vårgårdahus (lövås som är rätt dyrt och Bo 141 som är rätt billigt), Vallsjöhus, Myresjöhus (som jag tyckte kändes väldigt dyra i förhållande till vad man får), Ekeforshus ekonomenserie har flera fina och LB-hus classic 135. Det är i alla fall de som jag hittat som liknar lyckan.

Själva tyckte vi att alla dom var för dyra bortsett från Bo 141 (undersökte inte priserna på Ekeforshus så noga) men där kan man inte få ryggåstak viket vi tycker är viktigt. Nu kommer vi bygga ett omritat Domherren från Fiskarhedenvillan istället då det kändes mest prisvärt. I alla fall om man kan tänka sig att göra en hel del arbete själv och lägger ner ordentligt med tid på att undersöka olika entreprenörer för olika delar av byggandet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.