Haj alla
Ska ställa min torktumlare på tvättmaskinen för att spara plats... Det jag undrar e !! kan jag ställa den rakt på bara eller måste jag inte fästa den så den inte ramlar av ? och i så fall med vad ? har 2 olika märken den ena är samsung (tvättmaskin)ny från i år
Torktumlare (aeg)..3 år gammal ca

någon som har erfarenhet av detta ?

Tack på förhand
 
Ja, det brukar inte vara några problem.
 
Annars finns det tillräckligt med skruvar på baksidan för att fästa ihop dom med typ vanliga beslag med hål i som man annars använder mest till reglar å sånt.
 
Hej.
Vi har haft våra maskiner så i 4 år. Inga problem. Vi la en halkduk imellan samt skruvade fast ett vanligt byggbeslag på baksidan.

Mvh
Marcus
 
Ha ha, våran tvättmaskin studsar av fundamentet om man tvättar "fel" grejer i... en torktumlare hade inte blivit långlivad :D
Jag hade monterat en hylla precis ovanför tvättmaskinen.
 
okej :) tack för alla tips ...
 
Ett spännband runt bägge maskinerna är en snabb och enkel lösning, men inte så snygg. Har gjort det när jag stälde en gammal EH torktumlare på en Cylinda tvättmaskin.
 
  • Gilla
mawi
  • Laddar…
Det brukar finnas fästen att köpa för att skruva ihop maskinerna, jag hade inte vågat prova utan...
 
vanliga hålband som man använder till ventilation brukar räcka. det finns alltid några skruvar man kan använda.
 
  • Gilla
mawi
  • Laddar…
Vi kör utan fästen eftersom torktumlaren passar perfekt på tvättmaskinen, ska göra en ram så småningom
 
:D Lol!
 
Våra sitter ihop med självhäftande kardborrband under "tassarna" på torkummlaren. Det fungerar riktigt bra!
 
  • Gilla
mawi
  • Laddar…
Råddan skrev:
Våra sitter ihop med självhäftande kardborrband under "tassarna" på torkummlaren. Det fungerar riktigt bra!
Samma här. Mina kardborrband är dessutom inköpte på en servicebutik för tvättmaskiner. 67 spänn har jag för mig, och de sitter bra. Annars kunde man få beställa nåt specielt kit med beslag för några hundra, och en på pappret fiffig grej att montera mellan maskinerna med en utdragbar hylla för tillfällig placering av våt tvätt. Mitt minne säger 1500 spänn och onödigt.
 
Min torktumlare står kvar på min tvättmaskinen med hjälp av tyngdlagen. Än så länge har jag tyngdlagen på min sida :D
 
  • Gilla
Hammis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.