Kanske för att man vill ha hål i det? ;)
Skorsten eller takgenomföring är ord som flyger genom skallen på mig. :D
De och "gå och lägg dig för bövelen". :rolleyes:
 
tack för alla tips, det är verkligen användbart för en nybörjare som mig.
Så, vilka anser ni gör bra sticksågsblad då? Är det Bosch eller?
 
fatboy_kim skrev:
tack för alla tips, det är verkligen användbart för en nybörjare som mig.
Så, vilka anser ni gör bra sticksågsblad då? Är det Bosch eller?
Festool gör utmärkta blad. Boschs är också riktigt bra. Makitas är jag inte så imponerad av, tycker inte att de var värda pengarna. Dewalts blad har jag liten erfarenhet av , men deras DW3311är ett mycket trevligt blad för att kunna såga den sista biten fram till en vägg eller liknande hinder.
 
Daniel_N: Vad kan du rekommendera för butik (gärna internetbutik) där jag kan skaffa blad från festool? Jag vet nämligen inte om de finns att få tag på i någon butik runt omkring där jag bor. I och för sig kanske den lokala nasaren har det, de har det mesta. Till och med Karbid, även fast det kanske inte anses vara så kosher längre...
 
Internetbutiker har jag dålig koll på. Små festoolprylar (eller egentligen alla festoolprylar) brukar vara billigast via ebay.de. Kanske kan Nimajneb tipsa om någon sida i UK också.
 
Sticksåg blad köper man på Tradera eller tyska ebay. En mycket bra Festoolbutik där är http://stores.shop.ebay.de/Holzfachmarkt-Gerschwitz-GmbH__W0QQ_armrsZ1.
om man ska ha förbrukningsmaterial eller tillbhör

Stora Festool prylar köper man i UK, antingen deras Ebay eller tex på Axminster.

När det gäller sticksågsbladen tycker jag att man kommer väldigt långt med Boschblad.
 
Redigerat:
Hmm har kört med många blad och Festool är i en annan klass för sig. Visst Boschen duger rätt bra men vet inte om de är jämförbara.
Håller annars med Nimajneb, tillbehör brukar säljas billigt på Tradera så där hade jag nog kikat först.
 
Vilken guldgruva detta forum är. Än en gång, tack för alla svar. OK, det blir en titta på tradera för att se vad som erbjuds.
 
Ett kåseri om lågkvalitetsmaskiner utmynnar i en diskution om var man köper festool?! :D
 
Kan inte säga att jag upplevt så stor skillnad på Boschs och Festools blad, men det är möljigt att den finns. Var det inte nån som trodde att de var gjorda i samma fabrik?
 
Milkshaken
Mr Handyman skrev:
Vettig princip, men varför i papptak?
Jo för att det kläggar bara igen när man kör i dessa tak... Tro mig, jag har kört i en jävla massa papptak... Det kan röra sig om en vattenskada, hålupptagning eller vad som....
 
v-g skrev:
Ett kåseri om lågkvalitetsmaskiner utmynnar i en diskution om var man köper festool?! :D
Selvfølgelig ender alle diskusjoner i festool. Festool er en religion/sjuka alt etter som hvordan man ser på det. Så festool må være med i enhver tråd :p

Festool ligger på toppen hva gjelder kvalitet (på en hel del iallefall) så når man diskuterer kvalitet så er det vel ikke så merkelig at det dukker opp. Sånn er det ialle forum, at det beste (og det dyreste) alltid kommer inn i alle tråder. Dette er enten det gjelder datorer, mobiltelefoner, bilde og lyd osv.:)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.