Hej! jag har en Diom OF1 oljebrännare hemma som ja ska koppla in men jag har ett litet problem, det är att det kommer Noll, fas och jord från pannan men från brännaren kommer det noll,fas,jord och 2 kablar till som ja inte vet hur ja ska koppla dom?? ska det bygglas på något vis?? jag har ingen anning och det börjar bli lite brottom med att koppla in den för ja kör nu nämligen med elpatron det börjar bli lite dyrt har ja märkt :p

MVH/ Jossi
 
Redigerat:
Göran.W
jag har inte en anning om vad det är för brännare men kommer dom 2 extra kablarna ut för sig själv är det väl mest troligt att dom startar brännaren när dom kortsluts.
Lägg upp lite bilder så kan säkert någon luska ut hur det ska vara.
 
Jag har satt upp lite bilder på fliken bilder! där kan man se några bilder på brännaren och kablarna från pannan och brännaren!
Kategorin heter Övrigt och rubriken Diom OF1 Oljebrännare...
 
Du ska bara behöva L-N-PE till brännaren om max och drifttermostaterna ligger före i pannans interna koppling till anslutningsproppen. Och det ser det ut att göra på din bild av pannans ände där T1-T2 är byglade i kontakten.
De två andra trådarna är ofta drift och felindikering dvs fas ut från brännaren som visar drift eller blockerat läge på den.

Du kan jämföra med de bifogade bilderna på schema från en snarlik brännare (troligtvis samma tillverkare).
 
  • UG1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • UG2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.