Undrar om någon har byggt ett Hasseludden eller har bilder att visa?
 
Hej,

vi har byggt ett omritat Hasseludden och är jättenöjda. Vi gjorde om planlösningen lite. Vi tog bort den utskjutande delen vid köket, där minskade vi 1,5 m och på den icke utskjutande la vi till 1,5 m. Vi tog ryggåstak hela vardagsrummet, köket och hallen. Gjorde de två mindre sovrummen lite större, flyttade ingången till minsta sovrummet som blev vårat arbetsrum till stora sovrummet.
 
är lite sugna på ett hasseludden. undrar var ni byggt, pris nf mm. har du bilder på er planlösning?
mvh
johanna
 
Hej,

mitt i husköparprocessen byter vår säljare från A-hus till Skidsta och efter mycket jämförande låter vi Skidsta leverera vårat hus. Jag kan kolla de olika priserna, det var mycket olika eftersom vi gjorde om så mycket.
Dessutom byggde vi till ett uterum med stora glasfönter på nästan 26m2.
Slutnotan totalt hamnade på 2,9 däri ingår tomt och anslutningar för närmare 600 000, det enda vi gjort själva är måla ute.
Uterummet är i småhusblock (aningen sämre isolerat - dock vinterbonat) det kostade närmare 160 000.
Jag har inte någon ritning elektroniskt förutom en elritning som jag inte har tillgång till nu. Likaså ursprungspriset på ett "rent" Hasseludden kommer jag inte heller år just nu.
/Jessica
 
tack ändå f svaret!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.