Har frånluftsventilation med fläkt på taket. "Köksfläkten" är bara en kåpa med ventil+regulator till fläkten. Skall nu bygga om o behöver då en frihängande spiskåpa. Kan denna kopplas till samma fläktsystem? Vilka fabrikat? De jag har sett är inte frihängande.
 
Tack för det. Jag blir dock inte klar över hur dessa passar. De flesta har inbyggt motorpaket. Någon har uttryckligen trafo för frånluftsfläkt, men finns det med spjäll och reglage för frånluftsfläkt?

 
Tyvärr är utbudet med frihängande fläktar med "Alliance"-funktion (köksfläkt och frånluftsfläkt kombo) våldigt dålig.

Varför inte sätta en ny avluftshuv(eller takfläkt) till köksfläkten + ny imkanal?
Och ny trafo/tyrsitor för att styra din frånluftsfläkt?

Då kan du fritt välja vilken kåpa du vill ha.
 
Jovisst kan jag göra det, men det blir genast ett större jobb. Futurum har tydligen ingen frihängande kåpa som passar för detta. Finns det något annat fabrikat som passar att koppla till ett centralaggregat?


 
Thermex har några modeller, men det dom gör är att dom använder Futurums insatts för "Alliance" funktion.

Vet att Futurum håller på att släppa en del nya modeller, varför inte ringa dem ?
Oftare får du aktuellera information via telefon än via hemsidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.