Jag har retat mig ett tag på att en av smileyikonerna i mitt tycke är missvisande. Jag använder ofta tecknen ; och ) ihopskrivna som smiley i text (även utanför forumet) och tänker mig då att något skrivs med glimten i ögat.

Den smileyikon som Byggahus använder, ;) har dock ett rätt stukat leende som för mig signalerar att något är lite "si sådär". Jag skulle i stället vilja ha samma smileyikon som idag fast utan det stukade leendet, alltså bara med ett blinkande öga. Fler som tycker så?
 
Jag trodde också att den stod för typ " njaee" tills jag själv själv använde den och insåg att så var det inte. :)
 
Jag håller helt med dig PH. Jag saknar den förra smileyn som kom när man skrev ; )
 
Jag har också irriterat mig på just den ikonen!

Håller också med dig! Vi kräver en förändring! :D

//Patrik
 
Har uppdaterat smileysarna idag. Ändrat på ikonen för den blinkande smileyn ;), ändrat ordningen på smileysarna, uppdaterat beskrivande on-mouse-over texterna (nu står det "Blinkande smiley ; )"), skrivit ut kortkommandona i on-mouse-over beskrivningarna så att fler lär sig använda dessa, bytt ut ikonen för förrvirrad smiley till :S och chockad smiley till :O samt lagt till en likgiltig smiley :|.

Behöver fortfarande hjälp med att hitta bra kortkommandon för:
rodnande smiley : blushing :
cool smiley : cool :
woow läcker smiley : wow :
tummen upp smiley d ^_^ b
tummen ned smiley q ( ;^; ) p
sarkastisk smiley : rolleyes :

De kortkommandon vi har idag för dessa känns bara för krångliga. PS. Kortkommandona som angivits ovan har mellanslag för att ikonerna inte ska skrivas ut.
 
Härilgt! ;)

//Patrik
 
Jag är fortfarande missnöjd med denna ;) smiley. Känns inte alls som att den förmedlar vad jag vill. Istället för att vara "skrivet med glimten i ögat"/"jag driver med dig/mig/oss alla" så känns det som att.....ja jag vet inte riktigt vad den känns som.

Denna: wink.gif med en tydlig blinkning hade varit en otroligt mycket bättre smiley.
 
Jag håller med DanielN här, d^_^b. Har länge stört mig lite på den där men har glömt att starta en tråd om det...
 
Nu ser den blinkande smileyn ut så här: ;)
Den nya smiley föreställer en glad filur som blinkar med ena ögat men utan att snedda på munnen. Bättre?
 
Jag tycker inte heller att den förmedlar *glimten i ögat*. Jag tror det är munnen på den som ser *tveksam* ut. Det blir ju lite fel om smileyn som visas inte är den som författaren avsåg. Det finns ju en vedertagen *glimten i ögat*-smiley.

Den grafiska bilden ska ju representera de traditionella tecken som krävs för att skriva smileyn. I detta fall tecknen ; - )
 
Men hallå, Daniel meddelade mig att han var nöjd. Kan det vara så illa att vi får upp olika smilisar eller kan förvirringen bero på att jag bytt ut även gamla ; ) -smilisar?
 
Ahh, jag rensade min cache och fick en helt annan smiley. Det var alltså min dator som kom ihåg den gamla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.