har vart lite olika för mig med Tools-plus. Den ena paketet som självklart var det största kom till en av postens företagscenter. Paket nummer 2 kom till ett av postens utlämningsställen. 3e körders ut av UPS, vilket ifs sluta med att jag hämtade det på närmsta UPS-central. Så det verkar lite olika, paketen har vart i storleksordningen från 5 kg till 30 kg
 
Tänkte beställa en DeWalt dyckertpistol från den sajten men priset på runt $80 fördubblades med lika mycket frakt. Iofs är kanske 1000 kr ok men det känns lite mycket med den frakten. Är det någon som vet andra verktygssajter med bättre fraktvillkor?
 
HappyDigger skrev:
Tänkte beställa en DeWalt dyckertpistol från den sajten men priset på runt $80 fördubblades med lika mycket frakt. Iofs är kanske 1000 kr ok men det känns lite mycket med den frakten. Är det någon som vet andra verktygssajter med bättre fraktvillkor?
glöm inte tull o moms på allt
:(
 
Beställde en Senco FP18MG från Tools-Plus.com, tyckte också det kändes saftigt att betala lika mycket i frakt som själva pistolen kostade (typ).
Men efter att frakt, tull och moms lagts till så blev den ändå 1000:- billigare än om jag handlat den i Sverige.
Tror inte du hittar så mycket billigare frakt, tyvärr.
 
FredrikR skrev:
Beställde en Senco FP18MG från Tools-Plus.com, tyckte också det kändes saftigt att betala lika mycket i frakt som själva pistolen kostade (typ).
Men efter att frakt, tull och moms lagts till så blev den ändå 1000:- billigare än om jag handlat den i Sverige.
Tror inte du hittar så mycket billigare frakt, tyvärr.
Är du nöjd med den?
Finns det nosskydd och justerbar djupinställning?
 
Jag har hunnit lista (nästan :)) klart i vardagsrummet, och hittils har den infriat mina förväntningar.
Nosskydd sitter på, följer med ett extra på baksidan av magasinet.
Djupinställningen sitter framför avtryckaren.
Bälteskroken uppskattar jag.
Ledade/roterande luftanslutningen känns praktiskt.
Samt skönt att slippa få luftpuffen i ansiktet (vridbart utblås).

Men som sagt, den har inte använts till mer än ett vardagsrum, än. :)
 
HappyDigger skrev:
Tänkte beställa en DeWalt dyckertpistol från den sajten men priset på runt $80 fördubblades med lika mycket frakt. Iofs är kanske 1000 kr ok men det känns lite mycket med den frakten. Är det någon som vet andra verktygssajter med bättre fraktvillkor?
Vilken Dewalt?
Jag ska nog köpa några pickor så vi kan dela på frakten om du bor nära Stockholm.
 
Är oxå på jakt efter dyckertpicka. funderar på julas för 995:-, men undrar om spiken 18g är för klen. Ska användas till att skjuta en hel till pärlspont Är det någon som vet om "B16/50L-A1 Basso Dyckertpistol 1,6mm" för 1095:- ev kan vara ett bättre alternativ. Kom gärna fler förslag +erfarenheter.
 
ante75 skrev:
Är oxå på jakt efter dyckertpicka. funderar på julas för 995:-, men undrar om spiken 18g är för klen. Ska användas till att skjuta en hel till pärlspont Är det någon som vet om "B16/50L-A1 Basso Dyckertpistol 1,6mm" för 1095:- ev kan vara ett bättre alternativ. Kom gärna fler förslag +erfarenheter.
Har använt sencon till lister, foder och socklar och till det funkar den ypperligt.. Konsekvent i djupinställning och inga märken på materialet.. Skulle jag gissa tror jag nog dock den är i klenaste laget för pärlspont.. Men det beror väl iof lite på underlaget men personligen skulle jag använda något grövre spik än dessa... Det "drar" otroligt lite med dessa spikar...
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.