Hej,

Har fått priser på fönster från både Estland och Polen som är mycket bra. Från Polen är det en förmedlare i Sverige som heter byggmaterialpl.se. Dom erbjuder även andra byggprodukter som jag behöver. Därför funderar jag på om jag skall våga beställa varor från dom och på så sätt slippa ordna transport från Polen på egen hand.

Då det är en del pengar inblandat blir man alltid lite nervös... Är det någon som har erfarenhet av byggmaterialpl eller kan komma med lite råd inför en eventuell import.
 
Förmodligen ska webbadressen vara byggmaterial.pl. Jag har dock ingen erfarenhet av dem.
 
Sam_u_El skrev:
Förmodligen ska webbadressen vara byggmaterial.pl. Jag har dock ingen erfarenhet av dem.

Ja det stämmer :)
 
Nu är detta mer generellt men jag skulle inte handla någonstans där de kräver förskottsbetalning om det är större pengar utan pengar vid leverans och kontroll att det är rätt prylar av rätt kvalitet.

Ställer de inte upp på det så anser jag att risken är för stor generellt
 
mats_o skrev:
Ställer de inte upp på det så anser jag att risken är för stor generellt
Det gör de inte, för de är precis lika rädda för utebliven betalning som du är för utebliven leverans. Nu talar jag inte om mellanhanden som trådskaparen nämner, utan generellt. De brukar hälsa att man är välkommen att hämta sina varor och plats, och även passa på att betala. Då behöver ingen känna sig obekväm. Å andra sidan känns det lagom upphetsande att behöva resa långt för att hämta hem några pall flytspackel, eller vad det nu kan vara.

Tycker att Fröberg kan gott och väl köpa en flygbiljett för 200kr från Skavsta till Gdansk och handla själv. Det blir billigare så.
 
Det är ju alltid lite av en chansing men väger det upp för den stora vinsten du gör så kanske du kan chansa.

Är det prylar som du skulle vilja ha garanti på någon gång kan det bli spännande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.