Blev en hel del spill efter isoleringen av vinden, närmare 4 sopsäckar.
Finns det nåt värde i att försöka kränga/skänka detta till nån som sprutar lösull eller är det bara o slänga?
Funkar det att mata en lösullsmaskin med med dessa spillbitar?
Nån som vill ha mot avhämtning? :)

Spillet är från 195mm Paroc stenullskivor.
 
Vi stoppar in vårt spill i t.ex golv där det bara ska vara ljuddämpning och inte värmeisolering.
 
Det finns en tråd i forumet, om en kille som gjorde sin egen lösull av spillbitar. Han stoppade ner spillet i en stor låda och finfördelade det med hjälp av en grästrimmer. Funkade utmärkt enl. honom.
 
Har knôkat in allt möjligt överallt, men det blev ändå över.. vet inte vart man skulle mer göra av det. :)
Får väl åka o slänga det då såvida inte nån vill köra grästrimmer trixet...
 
Om du inte redan har slängt det. så har jag plats för det i mitt mellanbjälklag :)
/Dan
 
Hur små bör bitarna vara/bli för att funka bra som lösull?
Har en hög över sen bjälklagsisoleringen skars till. :)
 
Dan, har inte slängt säckarna än. Om jag minns rätt så är det 3-4 säckar. Bara o hämta i helgen om du vill ha det, skicka pm. Annars åker de till återvinningen på lördag...
 
Hoppas det går bra med spillbitarna, Dan! :)
 
Just nu ligger dom och väntar med mina andra spillbitar men kommer snart att komma till användning,

Har satt upp vanlig väggväv i "taket" på mellanbjälklaget under sovrummet som hamnar över tvätt/teknikrum med värmepumpen, där är det viktigast med ljudisolering.
Även gjort samma sak under vårat sovrum som ligger över vardagsrummet med kamin, där är det ju bra med både ljud och värmeisolering.

Så tanken är att bara tömma ut säckarna med isolering där så mycket som får plats.
jag har isolering som skall ligga i mellanbjälklaget men det är bara 95 mm.

Så vi är mycket tacksamma för den extra isoleringen.

/Dan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.