Hej
Vi håller på att renovera vår hall på ovanvåningen och har tänkt fälla in spottar i taket.
Har tänkt använda dessa spottar då jag gillar att det sitter 2 st i samma ram samt att de inte är allt för dyra: http://www.elbutik.se/product.html/kardan-light-2-12v?category_id=15036

Frågorna är:
-Räcker med 5 st som placeras enl bifogad ritning (fattas ett kryss som skall vara till höger om skorsstenen så det blir en fyrkant runt den)?
-Transformator? Vilken/vilka skall jag välja, är en hel djungel. Ska gå att dimma med en vanlig dimmer.
-Infällnadsburk, hittar ingen info om vad som krävs men liknande armaturer kräver en med storlek 500x230x150mm, det borde väl räcka, är tänkt att köra 2x35w i varje.
-Kabel - Behöver jag nån speciell eller räcker det med typ EKK 1,5 som jag har x antal hemma. kabeln kommer spikas på vinden där även trafon kommer sitta.

Tacksam för hjälp
/Thomas
 
  • Hall belysning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
kolla med tillverkaren av armaturen, han bestämmer vilken låda du skall ha.

Transformator, 105 watt trafo, från Osram i vardera låda.
Kabel som tål 90 grader är bra, bättre med RHH.

Ekk tål bara 70 grader.
 
hittar ej någon hemsida hos märket och därmed ingen info om storlek på infällnadsburken.
 
ingen som har några tankar om antalet spottar?
 
antalet räcker nog, men hör med elbutikén vilka typ av burk du skall använda för att göra en säker installation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.