Reflektion; när jag ser inlägg 52 kommer jag till insikten att jag måste svara ja på frågan "har du någon gång porrsurfat?" (om jag nu någon gång skulle få den ;-)

Dödligt snyggt kort och gott. Och oj, vad jag ser fram emot att få se bilder på dessa skapelser på plats, oavsett när det må ske.
 
Tack P-G!!!

Det handlar om en springa på ca 10-15 mm mellan rör och vägg.
Ska kolla med VVS killen och höra vad han säger...

Mvh,
 
För att täta springan mellan rör och vägg skulle jag rekommendera någon form av elastisk fog, exempelvis Sikaflex, går att köpa på välsorterade byggvaryhus eller järnaffär
 
Gedigna fönster! Du nämner fönsterfabriken och jag blir nyfiken på vem tillverkaren är?
 
Smidigt att få in installationerna i bjälklaget. Använde du förarmerade gjutformar typ Finjas plattbärlag?

Väldigt snygga fönster. Vill också gärna veta tillverkaren. Vet du vad dom får för U-värde?
 
vilka fönster d^_^b:wow:
 
Då var jag åter i tjänst efter en avkopplande semester och det är hög tid att skiva litet om bygget!
Taket är rest, dock utan kupor och tegel men jag hoppas detta kommer snart då det blir lite mildare väder över Skåne...

Fönster, dörrar och portar är köpta av KA i Staffanstorp AB, bågar är tillverkade i Småland och slutbehandling inklusive glasning är gjord på annan fabrik i Skåne. U-värde ca 1,2. För dem som är intresserade att veta mer går det bra att kontakta KA direkt, de finns att hitta på eniro.se.

Lägger upp nya bilder i morgon.
Mvh,
 
Vinterbilder...
 
  • 011.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 022.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vackert, egen hockeybana med tidur. :wow: :D
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Svaneholm skrev:
Då var jag åter i tjänst efter en avkopplande semester och det är hög tid att skiva litet om bygget!
Taket är rest, dock utan kupor och tegel men jag hoppas detta kommer snart då det blir lite mildare väder över Skåne...

Fönster, dörrar och portar är köpta av KA i Staffanstorp AB, bågar är tillverkade i Småland och slutbehandling inklusive glasning är gjord på annan fabrik i Skåne. U-värde ca 1,2. För dem som är intresserade att veta mer går det bra att kontakta KA direkt, de finns att hitta på eniro.se.

Lägger upp nya bilder i morgon.
Mvh,
Härligt att höra att du tar paus! Blir MKT bättre i slutändand^_^b
 
den är mäktig :D
 
Ellan40, du verkar vara en mycket omtänksam människa, det är viktigt att besörja den mjuka sidan också, inte bara fokusera på verkställande, kostnader och tekniska lösningar... En byggprocess ska vara stimulerande och utvecklande och då behövs både vila och distans ibland, tack för din uppmuntran!

I dagarna spåras det VVS och el i väggar, ventilation och avlopp kopplas samman, sådant som inte syns utan mest tar tid och kostar pengar... men ack så nödvändigt!
Inte mycket att uppdatera just nu men hoppas på lite framsteg i bilder snart.

Den röda stugan som syns på en del bilder bortskänkes mot avhämtning om någon skulle vara intresserad. Är i ganska bra skick men behöver lite puts och trim.
Mvh,
 
Förväntningarna är nu stora att kunna få se en fortsättning i bilder av hur byggprojektet fortskrider.
 
Även jag hoppas på fler inlägg. I hopp om uppdateringar kontrollerar jag några särskilt intressanta trådar nästan varje dag, denna är en av dem.

Jätteroligt projekt, Svaneholm. På ritningarna känner jag nästan igen mig efter ett kalas på en liknande gård för några år sedan. All uppmuntran i bygget!
 
Lovar att uppdatera så snart det sker något... Inget har hänt på grund av snö och is men jag hoppas det börjar röra på sig snart...!
Mvh,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.