Åhh vad kul, jag minns när jag såg det där inslaget på tv! Helt otroligt rolig och annorlunda ide.. Hur det gick sen vet jag inte tyvärr, men när jag såg inslaget så var huset uppe har jag för mig...
 
Familjen har en hemsida, www.ecorelief.se.
De har under vår-höst guidade visningar i "växthuset".

JOel
 
Uppar denna.

Finns det någon mer som har mer information om byggen som dessa.

Pga den enorma brist på hus till salu som passar oss funderar vi på om man ska bygga iaf.

Vi har haft lite olika planer, och vad vi kommit fram till är att vårt hem skall vara "grönt" och gärna med gammal touch.

Jag är inte ute efter att bo i en lappkåta utan el, utan full standard så billigt och miljövänligt som möjligt.

Detta huset har sen jag såg det första gången bitit sig fast, och blir mer och mer inspirerande.

Någon som vet mer om huset än vad som står på hemsidan, eller vet om andra liknande byggen?

Vi kan oxå tänka oss ett mindre hus i anslutning till ett stort växthus.

En annan fråga är vad ett växthus modell större kostar att värma, speciellt i våra trakter (östersund)

MVH/
 
Men allså förstår inte... blir det inte fuktigt där inne, tänkte om d inte har av issolerat backen där innne så borde det väl vara rätt hög fukthalt ``??? typ inte bra för trähus? Eller är det så pass god ventilation att det inte uppstår kanske.

Blev klart sugen att bygga in hela min Västerbottensgård. så man slipper allt som har med målning byte av fönster å annat skit!
 
Som jag förstod det, kan varit ett annat liknande bygge, så hade dom problem med för torr luft.
Själv gillar jag idéen.Speciellt med en äkta vinterträdgård och inte fjanteriet med inglasad veranda :)
 
Nä precis klart läckert
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.