Hej!

Har ni tips på bra och billiga ställen att annonsera förutom blocket och här? Jag tänkte skippa mäklare. En tomt är ju inte så komplicerat som ett hus.
Denna tomt är dessutom så schysst att den borde gå rätt lätt att sälja.
 
Redigerat av moderator:
lokal tidning?
 
Skulle jag varit i dina kläder hade jag använt mig av en online-mäklare. Finns ett gäng, hem-online, ny lya, hemverket osv. Priset kan säkert vara förhandlingsbart när det kommer till tomt men annars tar de väl någonstans mellan 5-10 tusen för tjänster men en annons på Hemnet skall man inte undervärdera, de har trots allt monopol på fastighetsannonser (mer eller mindre)
 
Tack för tips på olika internetmäklare. Ja det kan vara en god idé att kolla upp om det går att handla pris för tomt.
Hm...lokaltidning. Kanske ska kolla.
 
du måste få ut tomten på någon av de stora websiterna (www.booli.se och www.hemnet.se) för att hittas av så många potentiella kunder som möjligt.

tex genom att, som rookiebyggare säger, använda en online-mäklare.


Mvh/Abbe
 
Är det ingen som tittar på bovision.se längre ? :)

/K
 
Ja hur storar är dom,respektive?

- http://bovision.se/: Just nu 39976 bostäder för alla smaker

- Booli visar idag måndag 11 januari 2010: 29 438 st bostäder till salu.

- Hemnet.se ???
("Cirka 800 000 bostadsbeskrivningar visas per dygn och över en miljon unika besökare befinner sig på Hemnet varje vecka! ")

Mvh/Abbe
 
abbe_ skrev:
Ja hur storar är dom,respektive?

- [länk] Just nu 39976 bostäder för alla smaker

- Booli visar idag måndag 11 januari 2010: 29 438 st bostäder till salu.

- Hemnet.se ???
("Cirka 800 000 bostadsbeskrivningar visas per dygn och över en miljon unika besökare befinner sig på Hemnet varje vecka! ")

Mvh/Abbe
Hm, undrar vilken man skulle välja? :D
 
Fast det där säger ju inget. De säger inte att de har 800 000 bostäder UTE TILL försäljning utan att det är 800' annonser SOM VISAS (dvs tittas på). Antal unika besökare per dygn skulle väl vara mest intressant.
 
abbe_ skrev:
Ja hur storar är dom,respektive?

- [länk] Just nu 39976 bostäder för alla smaker

- Booli visar idag måndag 11 januari 2010: 29 438 st bostäder till salu.

- Hemnet.se ???
("Cirka 800 000 bostadsbeskrivningar visas per dygn och över en miljon unika besökare befinner sig på Hemnet varje vecka! ")

Mvh/Abbe

Hum 800 000 bostäder till salu är inte ens rimligt !!
800 000 bostäder till salu samtidigt i Sverige, ett land med 9 miljoner invånare ?

Bovision har, just nu 39990 bostäder ute, hemnet hade om man kollar deras barometer i decemeber eftersom januaristatistiken inte verkar uppdaterad:
11218 villor och 8748 Br - dvs ca 20000 objekt.

En hel del av objekten är förstås samma objekt som finns på båda siterna...

Enligt den statistiken är bovision ungefär dubbelt så stora.
Jag har dock uppfattat det som att dom är ungefär likvärdiga - dock samarbetar dn med hemnet och svd med booli - om man vill ha länkning från ngn av de största dagstidningarna...

Men som sagt det intressanta är ju besöksstatistiken !

/K
 
Redigerat:
Rebeckaf skrev:
Fast det där säger ju inget. De säger inte att de har 800 000 bostäder UTE TILL försäljning utan att det är 800' annonser SOM VISAS (dvs tittas på). Antal unika besökare per dygn skulle väl vara mest intressant.
DVS: Det är just så många klick/besök på sidorna.
Säger inget om antalet objekt.
Ej heller ngt om hur fördelningen ser ut - skulle i princip kunna vara ett fåtal objekt med väldigt många besök och resten med nästan inga!
 
C
Men alltså, hemnet.se är ju inte ett specifikt företag, det är ju en samlingssida för annonser hos olika mäklare. Man kan inte lägga upp en annons specifikt hos hemnet.
Blocket funkar dock, vi köpte vårat hus på blocket. :)
 
klaskarlsson skrev:
Enligt den statistiken är bovision ungefär dubbelt så stora.
bovision är stora på hyresrätter, vilket booli och hemnet inte är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.