Se bild nedan.

Det luktar som en blandning av jord, utedass och sopor i skåpet under diskbänken sedan tre dagar tillbaka. Det började när jag slog igång diskmaskinen. Lukten kom från den ena dagen till den andra. Sitter där hela tiden, men blir värre när diskmaskinen går/har gått.

Ingen lukt i diskmaskinen och den körs varje dag och har gjort hela tiden. Vi har inte varit bortresta.

Har gjort rent hoarna/vattenlåsen/backavloppet med ättika, soda och väteperoxid i omgångar under de här dagarna. Har provat att köra diskmaskinen flera gånger per dag och haft ättika i den om det nu är något skit i avloppslangen till denna.

Har kollat efter läckage, fukt och döda möss i och under skåpet :)

Blir galen snart, då det luktar i badrummet som ligger vägg i vägg med, eftersom det är rörgenomförningar i väggen. Badrummet är helt nytt och gjort av behörig firma. Inget mögel i väggen mellan kök och badrum.

Tips någon?
 
  • Sopor.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är avloppsanslutningen tät? Alltså där det vita röret går ner i det gråa?
 
Det ser inte tätt ut. Tag lite tape och lukta sen!
Det kan även vara smutsigt i rören. En gång hade jag mycket skit precis i övergången från slangen (diskmaskinens) och avloppet. Vad det lilla luktade.
Och använd aldrig avloppsrens. Det skapar bara problem. Demontera alla rören och tvätta. Det tar lite längre tid men blir bättre.
 
Är det ett IKEA koppel? Vi har luktproblem, som kommer från skvallerröret i den ena hon. Jag brukar spruta in vatten där. Tänkbar bov är för högt tryck från vatten ut från diskmaskinen, som tömmer vattenlåset och sedan går lukten ut via skvallerröret.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.