Hej
Är ny på detta forum.
Jag och min sambo har tänkt bygga betonghus men har läst på forumet att det verkar råda delade åsikter om detta..
Är det någon som har erfarenhet av att bygga med betong på båda sidorna eller den vägg med betong på utsida och cellplast på insidan?
Hur är det med köldbryggor i dessa väggar?
Vore intressant om ni delar med er av era erfarenheter!
 
Jag bygger mitt hus med sandwich element. Betong på båda sidorna. Är minimala köldbryggor med betong isolering betong. de köldbrygor som kommer är från förbindnings nålarna som binder ihop skivorna sitter ca:5st per m2. Är typ som 5st 4mm spik
 
tänker ni bygga huset med beting som ni gjuter eller är det betingelement (oftast används det i stora hus) eller är det lättbetong eller leca eller leca med inbyggd isolering ni tänkt er ?

då det kan vara lite vägledande för de som svarar som byggt med de olika metoderna
 
Vi tänkt att bygga med betongelement har varit kontakt med betongarkitikten,bygger med 40 cm tjocka väggar.
Har även varit i kontakt med finja och heda excellent med har sett på forumet att folk har haft problem med köldbryggor i de väggar som bara har betong på utsidan och plåtreglar och cellplast på insidan.
Vad säger ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.