Är det någon som har erfarenhet av Arkitekthusen.se ?

De verkar prisvärda, eller vad sägs om följande;

(Ytterväggar med panel, 28 luftspalt, utegips 9mm, 145+45 isolering, plastfolie, spånskiva 12 mm och 13 mm gips. 400 mm lösull i tak)

Prisexempel byggsats "Vittsjö 1" 547 000 kr

Boyta 121 kvm

Följande ingår: Ritningspaket, trähusmaterial, exaktkapat regelverk, färdiga takstolar, fönster (3-glas isoler.), ytterdörrar, innerdörrar, listverk, kakel, klinker, parkett, kökssnickerier, hushållsmaskiner, badrumsporslin, blandare, golvvärmeslingor, frånluftsvärmepump och ventilationsanläggning.

 
Bob_the_builder
Det låter väldigt dyrt skulle jag vilja påstå.
 
Bob_the_builder skrev:
Det låter väldigt dyrt skulle jag vilja påstå.
Har du nåt billigare på lager...? ;)
 
Bob_the_builder
:-[ ;D

Bob skäms som en hund. Jag läste så snabbt och slarvigt att ettan plötsligt blev en del av summan... Hehe. Nåja, en miljon hit eller dit... Plötsligt var det inte lika dyrt längre.
 
Skönt att se att det inte bara är jag som missar nån siffra. ;)
 
Jag måste nog ändå säga att det är något dyrt. Tror att du får material till nästan dubbelt så mycket boyta om du inhandlar det själv. Sedan missar man lite poängen när man köper färdig byggsats och lösvirke. Du kan inte utforma huset som du vill. Slutligen är halva nöjet att göra de där klippen på materialet.

mvh
David
 
Men om man är novis på vad som behövs men ändå vill komma undan billigt verkar detta vara ett intressant allternativ. Det är väl på ungefär samma sätt som Fiskarheden jobbar och de tror jag är något dyrare.
 
Jag har en offert från Fiskarhedens Hägern (2-plan á 160kvm): 530 kkr. Då ingår INTE innegolv (parkett, kakel, klinker), värmepanna, värmeslingor eller porslin i badrum... De har heller inte spån bakom gipset (det kostar 18kkr extra).
Däremot ingår innertak (träpanel) och yttertak (takpannor, papp,...), det nämner du inte Hille!?

Jag tycker att det låter mycket prisvärt! :D

David: Tjänar man några pengar på att köpa materialet själv? Jag menar, normalt behöver man också betala en arkitekt för att rita huset m.m. det ingår ju i Fiskarheden och Arkitekthusen...

Btb: Speciellt för dig: Hägern kostar alltså femhundratrettio tusen kronor! ;) ;D
 
Jo det är sant, arkitekt och konstruktionsritning går på en del. Räkna med minst 40 papp om du inte har några ändringar på vägen. Annars tycker jag att man tjänar en hel del på egna materialinköp. Sedan inbillar jag mig att värdeökningen i förhållande till satsat kapital blir större om du har en unik villa.

mvh
David
 
Har fått deras leveransomfattning på mail.
Innertak; 13 gips
Yttertak; Bender Palema tegelröda takpannor. Även insektsnät ingår.
Ritningar;
Arkitektritningar fasader, plan och sektion. Grundkonstruktioner för normalgrund. Måttsatt planritning skala 1:50. Ritning för takstolar, bjälklag och erforderliga förstärkningar. Installationsritningar för yttre och invändig VA. Ventilationsritning. Värmeberäkning.

Även kakel, klinker, lamell, dörrar m.m. finns specat/namnsatt.
 
Hille, du har inte priset på deras Rolfsgården, Hemsjö eller Askim?
Jag har undersökt Fiskarhedens Häger och Svalan och vill gärna ha något att jämföra med.
 
Bob_the_builder
Roy_Kazz skrev:
Btb: Speciellt för dig: Hägern kostar alltså femhundratrettio tusen kronor!  ;)  ;D
Åh, tack så mycket. Föredömligt tydligt. ;D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.