Hej

Har rivit bort gammal klinker på betonggolv. ( ca 3-4 kvm )
Fick dock inte med all gammal fix som blev kvar på golvet.....

Tips på hur , eller om det ens det gamla behövs ta bort innnan jag lägger nytt klinker?

Tacksam för svar...

Mvh
 
Hyr en saneringsfräs som du kopplar till dammsugare.
Det ultimata alternativet...



017518791910.png
 
borde funka med vinkelslip och en skiva som används till att slipa i sten..
 
T
santa fe skrev:
borde funka med vinkelslip och en skiva som används till att slipa i sten..
Lyccka till med att få det jämnt : )
 
Perfekt....en saneringsfräs ska hyras...

Tack för hjälpen....
 
santa fe skrev:
borde funka med vinkelslip och en skiva som används till att slipa i sten..
tank77 skrev:
Lyccka till med att få det jämnt : )
Ja, verkligen väldigt lätt ju.... och det dammar ju inte ner heller... :rolleyes::D
 
Nu är det förvisso en liten yta du ska slipa, men det går mycket snabbare med en vinkelslip. Hilti har diamantslipar med dammutsug, avverkar snabbt, dammar väldigt lite eller inget alls och det är inte svårt att få en hyfsat jämn yta. Jag har en sån saneringsfräs som visas har i tråden och den fungerar bra, men är långsam till tusen och fruktansvärt tråkig att jobba med.
 
1337 skrev:
Nu är det förvisso en liten yta du ska slipa, men det går mycket snabbare med en vinkelslip. Hilti har diamantslipar med dammutsug, avverkar snabbt, dammar väldigt lite eller inget alls och det är inte svårt att få en hyfsat jämn yta. Jag har en sån saneringsfräs som visas har i tråden och den fungerar bra, men är långsam till tusen och fruktansvärt tråkig att jobba med.
Är du säker på att du inte har något fel på den då ? :surprised::blushing:

Jag har själv en sådan och det tog mig t.ex 15min att fräsa bort alla limrester på ett 3kvm stort badrumsgolv i torsdags...
Kan ju inte tycka att detta är lång tid eller speciellt tråkigt heller.

Du kanske hellre legat med en handspackel... ;):rolleyes:
 
Nejdå, inget fel på maskinen.

15 minuter för limrester på 3kvm är lång tid. Med en diamantslip så hade det vart borta på en tredjedel av tiden. T o m handspackel/taperskrapa hade nog varit snabbare (vilka alltid är underskattade verktyg).
 
1337 skrev:
Nejdå, inget fel på maskinen.

15 minuter för limrester på 3kvm är lång tid. Med en diamantslip så hade det vart borta på en tredjedel av tiden. T o m handspackel/taperskrapa hade nog varit snabbare (vilka alltid är underskattade verktyg).
:D:wow:

Wooow.... du skulle ju varit med mig i torsdags...

Välkommen till verkligheten med ett tjockt lager hårt sittande kontaktlim som jag med enormt nöje sett dig skrapa bort för hand så händerna blödde på dig vännen... :rolleyes:;)

Du vet att det finns diamantskivor till saneringsfräsen med va... ;)


Jag är lite nyfiken på vad skillnaden är på Hiltis diamantslip som du syftar på jämfört med Protools med diamantskiva, förutom priset då antar jag... :rolleyes:

Kan du inte förklara detta för oss som inget begriper... :blushing:
 
Redigerat:
Händerna uppe, jag ger mig. Kontaktlim är väl ingen höjdare med spackelbrette. Trodde det rörde sig om vanligt golvlim. Och nej, jag hade ingen aning om att det fanns diamantskivor till saneringsfräsen. En sån måste jag köpa.

Skillnaden är att en saneringsfräsen är just saneringsfräs medans Hiltin går under vinkelslip och har därmed högre varvtal, är kraftigare och avverkar bättre.
 
  • Gilla
Mita123
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.