Okej, så jag ska öppna ventilen igen då? Värmen kommer snabbt gå upp i samma som innan. Cirkulationspumpen går på det lägsta jag vet inte hur man stänger av den... Men hur ska jag fixa detta då? Så att det blir som innan?
 
Skulle verkligen underlätta med en bild på hur du har ställt in centralen, har själv en gemina teramix vvx med en danfoss ECL Comfort 100m.

Jag bor i umeå och har dessa inst,
Värmekurvanslutning, bakom locket, är på 0,6
Värmekurvans förskjutning som går från +8 till - 8 är på +-0
Ratten med funktionsval, där man ser månen handen mfl ska stå på "solen" (komforttemperatur)

Kolla hur dina står?

Sen får du också tänka på att värme är en ganska trög process, tar ett tag att gå ner i temp när man gjort ändringar.
 
Redigerat:
Vad har den styrventilen för funktion? Räcker det att jag drar åt den och låter det vara så? Kan det vara en röd spak som liknar den blåa jag drog åt tidigare?

Tack Mr Sound men det är inte inställningarna det är fel på....
 
Ok, tror något är galet. Den ska känna av tempen ute och ge regulatorn uppgifter som i sin tur ger styrdonet uppgiften att öka eller att minska på värmen. Testa att dra ner kurvan till 0,8 och vänta.
 
Jag tycker att det låter lite som att själva reglermotorn inte funkar som den ska.
IOM att lysdioden blinkar 3 gånger så vill centralen sänka temperaturen men den verkar inte lyckas med det.

Har du möjlighet att ta ett kort på centralen så skulle det hjälpa mycket.
 
Här bild på den! Vilken är styrventil? Där är en röd spak som inte syns. Den är längs bak, bakom displayen.Men enligt bruksanvisningen ska styrventilen vara där var den svarta dosan med grå ratt är. Är det den?
 
Får jag med bilderna nu?!
 
Problem med bilderna...
 
Jag får inte med bilderna. Förstår inte vad det är för fel. Jag har iaf lyckats lägga en bild som min profilbild :). Enligt bruksanvisningen ska styrventilen vara till höger. Kan det vara den svarta dosan med grå ratt? Åt vilket håll ska man i så fall vrida den?
 
Här är lite fler bilder...
 
Inte ett svar men du kan editera ett inlägg istället för att posta 10 st i rad, blir mer överskådligt så. Sen tror jag de vill ha en bild som rymmer så displayen syns tydligt om det är möjligt.

För att bifoga bild så finns det en knapp under där du skriver in inlägget(om du först trycker avancerat läge) som heter bifoga filer till inlägget, har du testat den?
 
  • hemmafixare.jpg
Ja jag har testat det varenda gång jag skrivit ett inlägg men bilderna vill inte bifogas. Därav alla inlägg!
 
Jag vet, jag är skitjobbig :blushing:. Försöker bara förstå denna jädra maskinen! Jag har listat ut vad styrventilen är... drog igen den och den läckte inte iaf för den ströp vattnet helt. Det var inget flöde alls. Kan man inte manuellt reglera temperaturen? Eller få mindre flöde? Kan jag inte sänka den manuellt utan att strypa den helt? Är det någon ventil som är sönder? Eller hela reglermotorn? Den reglerar uppåt men inte neråt....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.