Hej jag ska bygga en ny bod till landet och tänkte beställa från usa. Tänkte höra vad ni tycker man ska beställa. Tänkte beställa en makita slagdragare/skruvdragare ska man ta 12v eller 14.4? De kostar lika myckets.Täntke också beställa en dewalt spikpistol. Vad mer kan vara bra att köpa när man ändå beställer?
 
Ta en 12v:are. Den andra blir för tung efter ett tag. Själv skulle jag inte beställa från USA med tanke på att du måste ha en transformator. Kanske känns lätt att bara ta fram den när man ska göra något men skulle tippa på att man tröttnar rejält efter ett tag. Skulle kanske kunna köpa något batteridrivet men inte någon nätansluten. Går ju att köpa en ny laddre till de som är batteridrivna så då behöver man inte släpa med transformatorna hela tiden. Mitt råd är att köpa allt i Sverige. Inte bara med tanke på det jag har sagt, också med tanke på reparation och garanti.
 
Hade satsat på kapsåg med teleskop, ev. spikpistol, cirkelsåg och borrmaskin/skruvdragare. Beror ju iofs hur du hade tänkt bygga boden. Finns inget som sparar mer tid än en kapsåg för panel och råspont.
Är det dessutom bara boden du skall bygga och knappt, som de flesta hemmahantverkare, använder verktygen mer så satsa på billigare modeller som finns på Silvan, Bauhaus etc. Det är mycket "DeWaltande" bland människor som knappt skruvar upp en tavla...Lägg hellre pengarna på några kalla backar öl till byggandet! 8)
 
Det är mycket "DeWaltande" bland människor som knappt skruvar upp en tavla...Lägg hellre pengarna på några kalla backar öl till byggandet!
;D ;) Hehe, skön prioritering även om jag till viss del håller med dig. Sen kan man vända på det, det blir roligare och enklare med kvalitetsverktyg, men det bästa är att låta plånboken bestämma.

Skall du köra på ett par backar kalla så föreslår jag Hof.
 
Hmm... kombinerad kap/ger/byggsåg av valfritt fabrikat och skruvdragare förstås...

/Kent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.