Dagens stora bekymmer är alltså att bestämma oss för matt eller blankt kakel. Det är från Konradssons kakel vi hittat ett som heter Tec och är vitt 10x40cm. Det ska gå ända upp till tak bakom fläkten och fortsätta fram till ett fönster, så det blir rätt mycket kakel.

http://www.konradssons.com/inspiration/visa.asp?id=301&cID=CITY&cNAME=TEC

Självklart är det en smaksak, men vi har såå svårt för att bestämma oss. Vad tror ni?
 
Vi har kört matt kakel i köket, en smaksak som sagt men vi föredrar det, tycker fett- och andra fläckar syns mindre men vi har iofs sjösten så det är flerfärgat jmf med det helvita blanka vi hade i förra köket.
Snyggar med matt i kök som jag ser det.
 
Vi ville först ha blankt, sedan var vi bombsäkra på matt men till slut blev det blankt eftersom matt kakel kändes lite för mycket "offentlig toalett" ;)

Slutresultatet blev i alla fall kanon! Bilder finns på bloggen.
 
vi har morkblått blankt vågigt kakel i köket. alldeles utmärkt för oss. den blanka ytan och vågigheten gör att kaklet reflekterar mycket ljus och ine alls upplevs som mörkt eller verkar inte sluka något ljus. dessutom är det lätt att hålla rent.
 
Nu har vi beställt i alla fall och det blev blankt. Sambon fick välja glanshet när jag bestämt i princip allt det andra. Jag tror nog det kommer att blir bra i slutändan!
 
Bra val! Blankt är finast! Vi har också vitt blankt men vi har 10 X 30 tror jag det var....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.