Har just sålt ett hus och nu skall dom göra om delar av badrummet, ut med badkaret och in med dusch hörna. När kakelsättaren nu rivet ner kaklet så säger han att han ser att vi inte primat på betongväggen. Badrummet renoverades 1997. Jag har bild där primern syns på en vägg där vi satt gips, men tyvärr ingen bild från andra väggar. Nu undrar jag om det är så att den rosa primerna som man använde då (kommer inte ihåg fabrikat) blir färglöst eller om det på annat sätt inte går att se detta. Jag vet att jag primat !!:confused:
 
Jag hade nån primer som mest av allt påminde om ett väldigt utspätt lim. Den var helt färglös och näst intill osynlig när den torkat.
 
Den primer vi använder åt banverket som klotterskydd i tunnlar är helt färglös.
 
Men nån som vet vad som händer efter ett tag på väggen ?
 
E
Kräver dom ersättning?
 
Men allvarligt. Om du har primat och har rent mjöl i påsen gällande branchregler och annat så är det väl bara att du säger till dem att du har gjort rätt.

Ligger bevisbördan på dig?

/Jörgen
 
Vad menas med primat i detta fall? Att tätskiktet primades innan sättning av kakel? Går det verkligen att se när man river kaklet si så där 13 år senare?
 
E
All garantitid är ute. Tvilar på att det finns någon produktgaranti heller som är längre än 13 år på dom aktuella produkter.
 
har dom nya ägarna upptäckt vattenskador och vill få dej att betala renoveringen?
Förstår inte varför du blev överhuvudtaget informerad om renoveringar som pågår i någon annans hus :)
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.