Y
Nu när jag river i väggarna så börjar jag klura på om jag inte ska dratill med en tvättlucka ändå. Men jag vill isf ha en som inte leder ljudet rätt in i sovrummet ifall maskinerna är igång.

Nu har jag förvisso möjlighet att placera den så tvätten hamnar i hobbyrummet istället för i tvättstugan, sen funderade jag på sätta ett högskåp, så tvätten hamnar in i högskåpet, då slipper man se en tvätthög samt så stoppar ju skåpet eventuella ljud som kan ledas in till sovrummet.

Sen undrar jag var man hittar snygga diskreta luckor, eller bygger ni helt egna lösningar?
 
isolera tvättnedkastet. sen kan du använda dig av en vanlig kökslucka som du fäster på väggen. måla den samma färg som väggen eller med samma tapet så att den smälter in
 
Y
hade ju hoppas på att det fanns färdiga lösningar, kassetter, likt de postinkasten till ytterdörrar. där det är en lucka på vardera sida och där båda stänger/öppnar sig samtidigt, så det blir "tätt" på båda sidorna...
 
mitt rör är 300 ventilationsrör draget från övervån-bottenvån med inkast från köket me.
inbyggt å specialbeställt luck i köket, samma som köksskåpen.
i tvättstugan hamnar all tvätt i en stor korg jämte maskin.
kanon...

mvh
estwing
 
Estwing. det låter ju riktigt smart! Hur har du dragit vent rör som är 300? Svårt och få in dom i iner väggarna?
 
ja du får ej in 300 i väggarna...;)
bara att såga upp i tak å golv å dra kanalerna.:D
jag skall skapa en tråd hur hela huset blitt under å efter bygget...
får bara ej tummen ur...q(;^;)p

mvh estwing
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.