Hej skulle gärna vilja veta vart i kina du beställde från och om allt gick smidigt, vad man ska tänka på.:confused:
 
Köp av mig istället, det är smidigare ;)
 
Jo de har du ju faktiskt rätt i :rolleyes: Men i långa loppet kan de va intressant att se vad det finns för utbud att tillgå från andra delar av världen. :D
 
Jag är intresserad av lite lampor. Väntar bara på att elektrikern ska komma och sätta upp spottarna så att jag får se vilken fattning det blir.

16 st behöver jag det är allt jag vet just nu.
 
mb7726:

inga problem, hör av dig när du bestämt dig så ordnar jag lampor till dig, så länge det är Mr12 (GU5,3) :)

Hoppas ni andra som fått era lampor är lika nöjda med dem som jag är med mina!

Mvh
Wretan
 
Om alls?
 
Hej!

Jajjemen, hur många vill du ha? Jag har fortfarande ett gäng kvar! :)

Mvh
Johan
 
Hej Wretan.
Jag undrar var man kan få information om vilken sorts transformator man behöver och hur många lampor man kan koppla till en och samma transformator, Vi ska ha Spots i nästan hela vårt hus och jag undrar hur många du har kvar nu?
vi behöver många:)
 
MaxHelmer; du har epost! :)

Mvh
Johan
 
Har du kvar några spotar? Jag är intresserad av ca 25-30st. Är det kompletta spotlights eller är det bara själva lampan?
 
Hokken:

Du har PM :)
 
vill ha...
 
Wretan, jag behöver 8-10st... finns det kvar?
 
MaxHelmer skrev:
Hej Wretan.
Jag undrar var man kan få information om vilken sorts transformator man behöver och hur många lampor man kan koppla till en och samma transformator, Vi ska ha Spots i nästan hela vårt hus och jag undrar hur många du har kvar nu?
vi behöver många:)
Undrar samma sak, kan du maila mig info om det också?!

Behövs pottor ovanför eller räcker det med en vanlig installations dosa kanske?

Tack på förhand
 
Hej Sfallid

Det går bra med "vanlig" trafo 12V antingen växelspänning (AC) eller likspänning (DC), dessa kan köpas för en billig penning på antingen t.ex. clas ohlsson eller biltema.

Utan att själv vara elektriker så kan jag säga att du dividerar watt-talet på transformatorn med lampans watt-tal (3W i mitt fall) och får då antalet lampor du kan koppla (obs parallellkopplade annars blir det knas) sedan kanske det är bra att inte ligga precis på gränsen vad trafon tål ;)

De blir inte speciellt varma men jag har ändå alltid satt pottor ovanför mina, om man säljer kåken någongång i framtiden så kanske någon ovetande sätter i vanliga halogen och då skall mitt samvete vara rent iaf... :)

Hör av er om ni fortfarande är intersserade, jag har några kvar!

Mvh
Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.