P
Då allt markarbete avstannade pga en massa eländes snö fick jag för mig att fortsätta med lite jobb inne. Hade visserligen svurit på, att efter ha fixat tvättstuga/pannrum hos morsan och farsan, aldrig mer ta i ett källarprojekt eller motsvarande, men nu är jag där igen.

Det är visserligen en krypgrund så någon riktigt källare blir det ju inte. Hade snarare tänkt fixa drän, isolering och rördragning. Målet är att få ett utrymme som har bra miljö så man inte behöver fundera på några framtida problem med golvbjälklaget.

Någon som vill komma och hämta fint fint fyllnadsmatrial? Det är sand plus singel. Vi har gjuthinkar.... och vallgrav. Bara att gräva och bära. :D

2010-01-02 14.44.35.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2010-01-03 20.20.12.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2010-01-03 20.20.30.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jag min idiot började inreda en kallvind... oxo trevligt när det blir 10-15 minus och det enda som isolerar trapphålet är 50mm frigolit med en filt över :D
 
P
Härligt med inomhusjobb. d^_^b
 
Själv bryter jag träpanel och isolering i källaren, men det går rätt fort faktiskt. Sen får jag prova mig på att putsa för första gången i mitt liv. Hoppas inte luftvärmepumpen i källaren ger upp bara för då lär det inte bli varmt att jobba där.

Ett tips om ni jobbar i oisolerade, kalla utrymmen, en bygglampa på 500 W värmer jäkligt bra. Katten brände sig på den förra vintern när vi gjorde om köket ;-)

/Camilla
 
P
Det är ett bra tips. Bygglampan åker nog fram. Just har jag dock två kupévärmare som håller ändalyktan varm. Bära sten funkar bra det me. Dock lite bistert ute så här års.
 
Lycka till med krypgrunden. Har spenderat ett antal timmar nere i min så jag vet vad det innebär(kliande knäveck som driver en till vansinne av för mycket på huksittning tex)

Nu håller jag på att renovera 2 st sovrum. Det här har jag pysslat med idag:






 
P
Tack!

Det är alltid spännande med gamla hus. Man vet aldrig vad som väntar.

Upptäckte just att en av betongpelarna som bär upp bärlinan står på en kudde av lera om ca 30 cm med berg under. Det blir till att stötta med stämp och sen lura till ett fundament som den kan stå på. I övrigt är resten av grunden dubbad i hälleberget så det är ju bra det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.