Jeg har nettopp startet mitt nye anlegg bygget med gamle deler (Egor V25 panne + 3000 Acc + Laddomat 2000). Det virker som om Laddomaten ikke klarer å kjøle pannen skikkelig og den når 95 grader raskt. Deretter ligger den med stengt draglucka mens veden brinner ut (2-3 timer). Tanken holder 40 Grader i bunnen og 95 på toppen. Har ikke hatt ute termostaten, men det kan kjennes ut på rørene som om den kjører veldig nye vann i bypass og ikke lader tanken med høy nok flöde.
Jeg tok opp begge termostatene og rengjorde de før montering, men Laddomaten er sikkert 20 år gammel, pumpen går på trinn 3.

Noen som har erfaringer ?

Hilsen Karl Fredrik Hansen
 
Det stora problemet brukar ju vara luft. Har du gjort nån luftficka som hindrar cirkulationen?

Annars gäller att kolla så att Laddomaten funkar, värm termostatpatronen i en kastrull och se att den skjuter ut pinnen. Kolla att backventilen sluter tätt osv.
 
Hei. Tror nok problemet har vært luft eller at termostaten var trasig. Jeg skrudde litt på lokket til termostaten og luftet pumpen. Da hørte jeg tydelig luftbobler som steg opp. Etter dette har den fungert mye bedre. Tusen takk for all hjelp på dette forum.

Karl Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.