K
Hej!
Min sambo kommer hem efter nyår efter att varit ute och jobbat och vi behöver verkligen en ny TV så jag tänkte köpa en försenad julklapp.

Läst och frågat runt en del och fastnade för de där LED-apparatern (LED, heter det så?) som Samsung tillverkar. Gillar den snygga designen och om jag inte fattat fel så är det en väldigt bra TV också.

Läste att de har någon sorts internet-funktion inbyggd och att man kunde kolla på Youtube på dem och min sambo ÄÄÄLSKAR att sitta på Youtube hela dagarna.

Är det någon som äger eller testat den här funktionen. Fungerar den bra?

Tacksam för svar!

- Kristine Karlsson
 
Redigerat av moderator:
Om nu din sambo "ÄÄÄLSKAR att sitta på Youtube hela dagarna" tycker jag att du ska köpa en kapsåg eller möjligen en cykel åt honom.
 
andersmc skrev:
Om nu din sambo "ÄÄÄLSKAR att sitta på Youtube hela dagarna" tycker jag att du ska köpa en kapsåg eller möjligen en cykel åt honom.
d^_^bd^_^b
 
Dom är långt ifrån att kalla dator inbyggd i TVn bara för att man kan se YouTube och Flickr i teven. Det har man ju kunnat med mobil sedan länge och skillnaden är ju marginell.
Tyvärr är jag lite anti mot dessa inbyggda proprietära interface och GUI som tillverkare försöker pracka på oss. Om jag vill se nåt annat förutom YouTube och Flickr (voddler, spotify, googles tjänster etc etc)? Då måste man ju koppla på en dator... och helt plötsligt är denna funktion menlös...

Finns andra lösningar, så man skall tänka till lite innan man springer iväg och köper en dyr TV som har begränsade funktioner som man tröttnar på framöver... En TV skall visa bild och ett hyffsat ljud. Punkt.

Så... köp en kapsåg eller möjligen en cykel åt honom.
 
K
Ja, har han jobbat i 12-13 timmar kan jag unna honom att sätta sig vid datorn och koppla av lite. Är ni bara ute för att driva med mig behöver ni inte svara alls. Tack!

gadu - Tror du inte att det här är framtiden då, att man ska slippa koppla in datorn för att komma åt YouTube, Spotify etc etc?

Eller är det bara jag som tycker att det skulle vara skönt att få allt i ett, så att säga?
 
Kristinek, självklart är det framtiden att ha allt integrerat!!
Men vi är långt från det idag, därför är det menlöst att satsa på nåt som man efter en kort stund tröttnar på pga begränsningarna...
 
Du har fått ett bra TV-tips ovan. Det är ett bra alternativ om man vill kolla TV. Om det istället är tuben som är den stora behållningen tror jag sambon blir gladare av en stund framför datorn. Youtube i 46" är bara jobbigt att titta på pga den låga kvaliteten på de flesta klippen. Och om man ändå vill använda datorn med TVn som skärm går ju det väldigt bra på moderna datorer med HDMI utgång. Det tror jag är en bättre lösning än samsungs sufraviaTVn-variant.
 
Eftersom vi har en 40tumnåntingLEDTV fr Samsung på väggen kan jag bara instämma med föregående talare. YouTube på TV suger. Gränssnittet är plågsamt långsamt då listan uppdateras vid varje bokstavstryck. Det tar lång tid att skriva in text med fjärrkontrollen. Sen är det ju dedär med upplösningen...


...men det är en bra TV som omdefinierar begreppet Platt-TV. Ljudet är dock av förklarliga skäl uselt.
 
Jag har en Samsung LED och internetfunktionerna är värdelösa. Skriva in saker med en fjärrkontroll tar alldeles för lång tid. Vill du köra tuben på TV så skaffa en HTPC eller laptop med trådlöst tangentbord.

Däremot är den bra som TV :)
 
Off Topic:
LED-TV existerar endast i reklambladen.
Vad man säljer är fortfarande LCD, fast med LED-bakgrundsbelysning istället för CCFL. ;)
 
K
Ja, nu har vi köpte en sån där LED-Tv i alla fall. Och hittills är både jag och killen nöjda med Tv.

Vi har testat internet-delen också. För mig funkar det fint, kanske är så att jag har andra krav.

Just nu har vi internetkabeln inkopplad, men vill gärna köra allting trådlöst. Är det någon som vet hur man går tillväga? T ex KingHippo, du som äger en. Behöver man köpa till något extra?
 
Redigerat av moderator:
Du får skaffa en AP (accesspunkt) och brygga den mot ditt trådlösa.
 
K
Accesspunkt? Vore fint om någon kunde förklara!?

*Oteknisk*
 
Redigerat av moderator:
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.