Y
Har traditionella spröjs på samtliga rutorna, de börjar ge vika och falla isär. Det ihop med färgbyte på fönsterkarmarna inne i huset, får mig att inse att antingen får jag plocka ner spröjsen och renovera dem samt måla om baksidan på dem...(svarta karmar ute, vitt inne)

eller strunta att ha dem monterade..

Givetvis är det ju en fråga om personlig smak, men kan ju vara kul att kolla läget ifall det är modernt eller omodernt idag med spröjs till att börja med... :)
 
Det beror ju på huset som dom sitter på.
Ett nyfunkishus med spröjs känns inte så kul...................

Äkta gamla spröjsade fönster, på ett hus som dom passar på, är väldigt fint. Personligen så är jag ganska trött på stora "tomma hål" i sterila fasader. Känns som om spröjsen är på väg tillbaka! Hoppas det.
 
Håller nog med Babbo, traditionella hus ser riktigt fina ut med spröjsade fönster.
 
Y
nja, mitt är byggt början på 80 och är tråkigt... när de byggde det så ville mor ha gammalt stuk på allt = spröjs och svarta lister och allmänt deprimernade..

jag har lagt märke till att nyare hus, eller renoverade.. de har börjat ha spröjs på ovandelen av rutorna.. än sålänge lite halv ovanligt och intressant...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.