Skall gjuta på en befintlig botenplatta som redan är isolerad med 300mm cellplast.
Tänkte lägga 30 mm cellplast samt nätarmering och 55mm vibberationsfri betong. Tänkte passa på att gjuta in värmekabel också.
När jag i stundens hetta gipsade igen väggarna så har jag glömt att dra ett vp rör till värmegolvet:(
Fick bara med det ena röret till kallkabeln. Så blir till att plocka ner en gipsskiva och få med ett rör till.
Skall man ta ett vanligt vp 16mm rör, att lägga givaren i?? så man har möjlighet att dra ut den om den skulle gå sönder??
Förstår inte riktigt meningen med att tejpa igen röret annars?? eller skall givaren gjutas in i betongen?? finns det möjligheter att själva givaren går sönder (under drift)??

tacksam för snabba svar:)
 
Ja det är meningen att man skall kunna byta ut givaren. Normalt sett så fäljer det med en bit smal flexslang med temostaten man köper. Men om du ändå skall gjuta tjockt så borde du kunna köra med 16mm.

Jag tror att det kanske framförallt är risk att givaren måste bytas om temostaten går sönder (inte helt ovanligt), för det är inte säkert att den gamla givaren är kompatibel med en ny termostat.
 
Kör absolut med 16 rör om det ryms, och täta ändan.
 
Plockat bort ett irrelevant inlägg.
 
Tänk på att ingen garanti för värmekabeln gäller om du kopplar detta själv (eller ens lägger ut slingan själv). Väldigt många som inte vet detta och kommer på det för sent :(

Kom även ihåg att elgolvvärme måste vara anslutet via en jordfelsbrytare!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.