Hej!

Tänkte bara höra om någon har pris på nyckelfärdiga sluttningshus. Skulle vara intressant att se vilken prisklass sådana ligger i jämfört med t ex 1 1/2-plans.

Har någon fått pris på Solbacken från Eksjöhus nyckelfärdigt är jag mycket intresserad. ::)

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning

Stefan
 
Försöker återuppliva tråden lite:D

Priser från Myresjöhus.

Zofia sluttningshus:

- Stomrest 1,5 miljoner

- Nyckelfärdigt 2,5 miljoner

Collina sluttningshus:

- Stomrest 1,7 miljoner

- Nyckelfärdigt 2,7 miljoner

Observera att priserna endast är en grov planering av kostnaderna som har fåtts från Myresjöhus kundtjänst. Detta är alltså inte oferterade priser. Uppgifterna om priserna är från September 2009.
 
Väldigt roligt att se att denna tråden kommit. Hoppas på mer prisuppgifter från andra leverantörer. Är det någon som har från andra leverantörer?
Vi tittar lite på både två plans och sluttningshus. Är det någon som vet om det generellt sett är billigare, dyrare eller ingen skillnad mellan att bygga två plan och ett sluttningshus?
 
callemoj skrev:
Försöker återuppliva tråden lite:D

Priser från Myresjöhus.

Zofia sluttningshus:

- Stomrest 1,5 miljoner

- Nyckelfärdigt 2,5 miljoner

Collina sluttningshus:

- Stomrest 1,7 miljoner

- Nyckelfärdigt 2,7 miljoner

Observera att priserna endast är en grov planering av kostnaderna som har fåtts från Myresjöhus kundtjänst. Detta är alltså inte oferterade priser. Uppgifterna om priserna är från September 2009.
Är stomrest inkl grund och markarbete?
 
Grund ingår, men markarbeten kommer jag faktiskt inte ihåg. Men tror att det ingår "viss markberedning" vilket innebär att de endast betalar för cirka 10 cm utjämningsmassor under grunden. Det sista är dock bara gissningar som inte behöver stämma till 100%.

Men alla ni där ute med prisuppgifter på sluttningshus, lägg upp dom här! :)
 
Hej,
Vi håller som bäst på att diskutera med bl.a. Myresjöhus. Vi har pris på Vinga. 2.750.000 på totalentreprenad. Är det ett rimligt pris?
Någon som har några andra tips och priser på sluttningshus? Vill hamna på max 2,5 milj och ett hus som är ca: 170-180 kvm.
 
Jag undrar om det är någon därute som är i processen att börja bygga ett "Zofia" hus från Myresjöhus. Jag och sambon tycker väldigt mycket om huset (även om vi skulle vilja göra vissa ändringar, göra det lite mindre till exempel). Vi är väldigt nyfikna på lite mer info, då det är ett nyinkommet hus i sortimentet.

Vi tar gärna även andra tips på andra sluttningshus som är ca150-160 kvm som inte är allt för breda. Vi har en sluttningstomt som är relativt "lång-smal". Vi vill gärna ha ett hus som tar vara på utsikten, då vi har sjötomt.

Väldigt tacksamma för svar.
 
Egenritat sluttningshus 180 kvm byggt av Vallsjöhus 2005-2006. Landade runt 2,1 MSek då!
 
Har byggt nyckelfärdigt sluttningsshus 2008 med Götenehus, pris strax under 4 milj totalt exkl.tomt. Upplevde inte det som ett överpris eller dyrare än någon annan, snarare något billigare.

Med detta vill jag säga att det är svårt att bedömma/jämföra ett pris.
Det enda jag kan se som en fingervisning är husbyggsatsen i grundutförande utan tillägg inkl grund/platta + monteringen som jämförelse. Sedan beror det enormt på vad man stoppar in i huset, värmekälla, utrustning, konstruktion på källarväggar, takbeklädad, fasad. mm.
 
Hitta en husfirma som är intresserade av att bygga sluttningshus, tyvärr är min erfarenhet att så inte alltid är fallet. När vi letade tomt och hittade flera (leverantörsbundna) tomter där sluttningshus skulle vara optimalt, gavs enbart skambud från husföretagen, de var helt enkelt inte intresserade av att bygga sluttningshus. Det skall inte skilja 1 miljon på priset att bygga ett lika stort sluttningshus som 1,5 planshus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.