Hej,

Funderade på att skaffa 2 st glasdörrar till duschen istället för draperi. Inredningsglas är en firma som riktar in sig på snygga lösningar för detta, men jag funderade på om det kanske är billigare att göra detta själv. Från glasfirma beställa 2st härdade glasskivor med utsågning för rör, köpa anpassade gångjärn. Borra i glas borde väl gå också för knopparna? Vad tror ni?
 
Hemmakatten
Tror inte att det lönar sig. Vad jag förstår går det inte att i efterhand borra i härdat glas.

Vi tittade också på INR, men beställde till slut duschväggar- och dörrar från ett glasmästeri. Pris inklusive montering hamnade lite under vad INR skulle ha. Vi tyckte det var bra att beställa med montering eftersom duschväggarna/dörrarna är ganska tunga och risken för att de skadas står glasfirman för eftersom vi beställde med montering.
 
Normalt måste man ju ha ett gångjärn och dessa görs inte i glas vad jag vet ;)

Enklast/bäst är nog att köpa en färdig duschvägg och utgå från den. Köpte själv IFÖ space 2000 och är mäkta nöjd.
 
En kompis beställde glas från en "vanlig glas-firma" till sin duschhörna. Eftersom de inte fanns standard-dörrar i de mått han ville ha. Gick hur bra som helst.. de borrade hålen åt han och han satte nån typ av standard-gångjärn.

Vet inte vad de kostade dock...
 
Jo det finns gångjärn i metall för glasdörrar som man "Klämmer fast" har jag sett, tror inte det kräver borrhål. Men tåls att titta på huruvida det går att borra smidigt i härdat glas eller ej, jag tror det går med en liten vass kakel/klinkerborr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.