Per de felmeddelande du hänvisar till vill jag minnas har uppkommit efter den 22/12. "Warning: MySQL server has gone away query" kom möjligen i går. Dessemellan har åtminstone jag fått upp sidor med rena hieroglyfer.
Nu fungerar det som vanligt. Tack! (Har förstått att jag blivit beroende) :D
 
Gott sei dank! Nu fungerar det igen.

Om forumet skulle klappa ihop permanent är jag säker på att det hemmafixande Sverige gör en stor förlust.
 
Fiero skrev:
Kan det vara så att webhotellets service man betalar för inte kan ge den bandbredd detta forum kräver vid toppar som stora ledigheter osv.
I detta fall var det nog databasen som inte mådde så bra.....
Men nu är det blixtsnabbt igen!
 
Helt ok nu
 
Jag tror att felet åtgärdades idag kl 10.25. Den skyldige är jag. Jag ber tusen gånger om ursäkt. Min hypotes är som följer. Tisdagen den 22 julstädade jag på servern, arkiverade mappar och filer som inte längre användes - eller som jag trodde inte längre användes. Syftet med städningen var att det ur sökmotoroptimeringssynpunkt inte är bra att ha dubbelt innehåll, vilket vi precis hade funnit. I min städiver så lyckades jag naturligtvis städa bort en mapp för mycket. När jag nu återställde mappen så försvann driftstörningen. Jag ber än en gång om ursäkt och tackar för ert engagemang och ber er fortsätta rapportera när nästa störning inträffar.
 
Skönt med en logisk förklaring iaf Per :)
Vore värre jaga nåt fel som inte är klarlagt vad det beror på.

Funkar bättre än nånsin nu känns det som!
Var lite småsegt imorse, men nu äre motorväg igen!! :D
 
nu är det bara ens egna uppkoppling man kan fortsätta gnälla på... :)
 
Vi har också ökat på kapaciteten vad gäller trafikmängd. Nu upplever jag att det går blixtsnabbt. Snabbare än någonsin. Hoppas att detta håller i sig ikväll när vi har fler besökare.
 
Per Eskilsson skrev:
Vi har också ökat på kapaciteten vad gäller trafikmängd. Nu upplever jag att det går blixtsnabbt. Snabbare än någonsin. Hoppas att detta håller i sig ikväll när vi har fler besökare.
Dags att presentera lite råstatistik? Kan ju vara kul att se lite mönster i beteende. Martin och Martin brukade göra detta på 99.se med jämna mellanrum.
 
Jag är ju ingen serverkille som Björnström, men jag presenterar det gärna om du säger vad det är och hur jag gör.
 
Per - Först måste jag säga att ni som driver siten gör ett toppenjobb, men den sista tiden har det varit lite väl många spontanändringar som inte har verifierats innan driftsättning. Den senaste incidenten var dock den mest allvarliga.

Vad jag vill säga är att byggahus.se har växt från att vara något man går in och pillar i på egen hand till ett stort produktionssystem som kräver varsam hand innan förändringar görs.
 
Vi håller på att konfigurera upp en utvecklingsmiljö som ska förhindra att vi gör en sådan blunder igen.
 
Får titt som tätt "Sidan kan inte hittas"... men det har säkert andra anledningar... dock funkar alla andra sidor bra...
 
Bra jobbat Per! Upplever att det är betydligt snabbare nu! Toppen!
 
gadu^ skrev:
Får titt som tätt "Sidan kan inte hittas"... men det har säkert andra anledningar... dock funkar alla andra sidor bra...
Vad klickar du på när du får "Sidan kan inte hittas"? Posta gärna url-adressen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.