Alldeles ny på forumet (har emellertid tjuvkikat några veckor)! :)
Hur som helst verkar man kunna få en massa smarta svar på alla frågor som dyker upp, så jag kommer säkert att spotta ur mig en hel del spörsmål under tidens gång.

Vi har tänkt att bygga ett enplanshus med puts som fasad. Tomten vi har till förfogande är ganska smal, så med alla måttbestämmelser om hur långt ifrån grannar byggnader får stå, har vi kommit fram till att garaget måste stå snett framför boningsbyggnaden.
Det tror vi inte skall bli några problem, i synnerhet inte som bostadshuset kommer att stå fullt synligt från vägen.

Problemet är det här med garagets utformning.
Egentligen skulle vi vilja ha ett enkelgarage med en förrådsdel, med ihopbyggd carport.
Eftersom huset skall vara i puts så bör kanske även garaget vara det. (Eller?)

Dessutom har jag lite frågor om priser. Jag har fått uppfattningen att garage genom hustillverkare är tokdyrt. Finns det några bra länkar till garagetillverkare (putsgarage) med kostnadsförslag?

/Vesta :)
 
De flesta garage byggsatser har träfasad.
Kanske skulle du fråga hustillverkaren vad det skulle kosta om de bara satte upp stommen. (väggreglar, takstolar, plåttak)

Sedan kan du låta någon lokal snickare sätta skivor på väggarna och montera dörrar och fönster.
Sedan hyr du in en firma som sätter upp armeringsnät och sprutar på puts.
 
Tack för svaret.

Idén lät genomförbar (har en grymt flexibel hussäljare). Däremot lät det dyrt, men det är nog bara så att jag är lite snål vad gäller kostnader för garage/förråd. Det borde man ju få på köpet! ;) :p

/Vesta :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.