Ja, det är inte mycket med 25 000 till badrumsinredning, men det är säkerligen beräkning med en vanlig standard.

Tror att golvet är beräknat på 230:-/kvm

Det gäller att man hittar bra och billigt material om man ska få så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt!
 
Tänk på att firman som jobbar åt fiskarheden är inkörda på deras hustyp och troligen gör jobbet snabbare än en firma som inte är van vid fiskarheden...
 
vi börjar med detta. 230 kr timmen ÄR antingen svartarbetare eller ett avtalslöst företag med arbetare från gud vet var. det finns inte en firma som ligger under 400 per timme om dom har anställt folk att betala. visst låter 230 billigt men ni får vad ni betalar för.

sen att betala 2.3 mille för ett halvfärdigt hus tycker jag (personlig åsikt o ej påhopp) e i överkant. men jag såg att ni bodde i sthlm och där verkar allt vara dyrare än i norra sverige.
 
Allt är sjukt dyrt i Stockholm. Vi räknar med att göra mycket jobb själva för att hamna på en totalsumma på max 4 miljoner, men vi kommer antagligen att misslyckas:(
 
2,3 miljoner är det pris som fiskarheden lämnat på huset om man anlitar dem för att färdigställa allt helt och hållet. Vi räknar med att inte landa på det priset utan just nu ser kalkylen ut att hamna på 1,9-2 och då är det även garage samt anlagd tomt och helt färdigt hus.

Visst är det dyrare i stockholm,

Självklart kan fiskarhedens samarbetspartners deras hus och på det sättet kan de utföra ett bättre jobb eller snabbare. Därför väljer vi att anlita dem till att stomresa huset och sedan anlitar vi för att färdigställa det återstående.

Inget lurt med byggarbetarna, utan det handlar enbart om kontakter och att vi anlitat dem till väldigt mycket jobb. Vet att det annars ligger runt 400:-/h, alla garantier gäller och f-skatt. Så vi vet att vi får väldigt mycket för det vi betalar.
 
Om du vet att en hantverkare kostar ca 400/h, men din hantverkare tar bara 230, vart tar då resterande 170/h vägen? För du tror väl inte att han sysslar med välgörenhet...?

En sak måste man komma ihåg, ingenting är GRATIS. Alla företag måste ha ut ungefär samma peng, oavsett vad de lovar för timpenning, annars går de inte runt.
 
Betalar man 400kr/h så betalar man mer än nödvändigt. Det man inte får när man betalar 230 kr/h är rena säten i tunnelbanan samt att man inte betalar deras egna villor i Stockholm. Med andra ord finns det ingen anledning att anlita svenska snickare som tar överpriser. De är ju knappast duktigare för att de tar mer betalt.
 
Freddy, känner honom så enbart därför vi får det priset. De tar 400 i vanliga fall! Svenskt företag inga konstigheter.... och heller inte svart för det skulle jag aldrig gå med på. Enda välgörenheten i det här är att han får bra pris av mig för det jag sysslar med.
 
Så 170/h kan ses som byte av tjänst... Hur ser skatteverket på det? Det är väl samma som svartjobb...:D

Viktigast är att du får ett hus av hög kvalitet...
 
Nej, inte det minsta......... mer jobb för oss båda, det behövs i det här landet och skattverket blir nog mer glad för det!!!

Antar att du heller inte ger dina bättre vänner höga priser? d^_^b

Känns definitivt som att fiskarheden kan erbjuda det iaf.

God Jul! :)
 
För att hänvisa till rubriken vill jag bara påpeka att Fiskarheden INTE erbjuder totalentreprenad.
 
Precis de erbjuder endast nyckelfärdigt, men för att få fram pris för totalentreprenad så slå på ca 15% på entreprenadprisernai åtagandena!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.