Ska lägga klickgolv i hallen och vet inte riktigt hur jag ska göra mot avsatsen ned i trappen, golvet ska ju gå mot avsatsen och om man kapar jäms med räcket så kommer man att se sidan av golvet nerifrån trappen.

En list som täcker kanten och lite av ovansidan?

Har inte sett några alternativa lösningar alls, dem jag vet har gjort det här har bara sågat jäms med och det blir ju för det första inte jättesnygga kap, lite hackigt i laminatet och sedan inte så snyggt att se "kakan" från sidan sen.

Tips?
 
Hm, inga tips :(

Kanske är så illa att det måste fram fräsen och göras en egen L-profil...
 
Sätt en nivålist av samma material som golvet. Finns både rundade och L-formade..
 
Jo det skulle man förstås kunna göra, tanken har funnits men de L-profiler jag sett är avsedda att ansluta mot trösklar och har inte nått hela vägen ned till golvet, alltså bara sticker nedåt 3 mm istället för hela vägen som är 5/6mm (?).

Det är dock svart-granit-laminat men alla andra detaljer är i ek så det kanske skulle se OK ut med en EK-L-list som man fräser av mot golvet så att säga så att överhänget inte blir mer än 5-6 mm.

Tack för tipset.

Fler? :)
 
En anpassat aluminium profil (du kan lacka i golvets färg) eller silicon i samma färg?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.