Vi har just köpt ett hus från 1946 med ett kök från 1974 d^_^b. Helfult såklart. Vad passar bra om man vill hålla sig lite lite tidstypisk. Kvänum har ju fantastiska retrokök, men budgeten klarar nog inte dem. Några tips? Tips på snickerifirma i Göteborgstrakten?
 
Jag bor i Göteborg och kan tipsa om en snickerifirma som levererar till Göteborg: Vikarbodarnas Snickerifabrik utanför Ånge. Har under hösten renoverat mitt kök med ett måttbeställt kök från Vikarbodarna. Under halva priset jämfört med Kvänum.
 
Jag har googlat nu, men kan inte se att de har någon hemsida. Hur fungerade kontakten med så långa avstånd? Byggde du själv eller hade du lokal snickare? Jag har även hittat info om 4kvadrat och Himla kök i Träslövsläge vilka gör kalasfina kök till bättre priser än Kvänum.
 
Dom har en hemsida, men den är hemsk. Titta inte på den, för då kommer du inte att beställa från dom. En annan tråd på det här forumet gör narr av deras hemsida. Sök på Vikarbodarnas så hittar du nog tråden. Bilder på mitt kök finns i den tråden också.

All kontakt var via telefon och brev. Jag skickade måttsatta ritningar, bilder på hur jag ville designa luckorna och specade gångjärn, färg, inredning mm. Fungerade väldigt bra. Jämfört med Kvänum ligger Vikarbodarna på under halva priset och då kan man kosta på sig en resa till Ånge om man vill diskutera direkt med snickeriet.

Köket levererades direkt från snickeriet i ett stort släp. Mycket bra inpackat, ingen risk för transportskador. Jag hade hjälp av en lokal snickare för hela köket gjordes om inklusive golvvärme, gips på tak och väggar och ny vägg mot hallen.

Om du är i närheten av Göteborg får du gärna komma hem till mig och titta på köket. Jag är, som du kanske märker, helnöjd med Vikarbodarnas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.