Ska spackla och måla en trappa på undersidan. Den förra ägaren har ljudisolerat trappan med frigolit och sen målat den. Det resulterade i en mycket ojämn yta som jag nu vill släta till och måla vit. Vilket spackel ska man använda till det? och vilken färg?? :confused:
 
  • Gilla
Byggogräv
  • Laddar…
Vanligt lättspackel och vattenbaserad inomhusfärg.
 
Precis. Crossposting är ajabaja.
I början är man ofta tveksam till vilken avdelning som är den lämpligaste att posta i, eller tänker man att man får fler svar om man postar i flera avdelningar. Men det enda som händer är att forumet blir rörigare.

Till ämnet: vanligt lättspackel fungerar, men det låter saom ett drygt jobb att spackla och slipa undersidan på en trappa. Kanske lättare att klä den med någonting?
 
Dubbelposten raderad och tråden flyttad till Färg, måla o tapetsera
 
Det var faktiskt ett ärligt misstag. Jag postade den sen visste jag inte hur jag skulle ta bort den :S ber om ursäkt och tackar för hjälpen!

Är tveksam till att det går att sätta på något då ytan är för ojämn för skivor v något slag. Det skulle vara ett allt för stort projekt för en litet tak under en trappa om jag skulle riva allt också. Då måste jag dessutom spackla igen hålen i trappan. Hade det varit mitt hus hade jag kanske gjort det men nu är det syrrans trapp. Hon uppskattar inte allt "stök" If you know what i mean ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.