hej tror jag gjort det i de blåskåpet... håller på och ska fixa ventilation mellan undervåning till övervåning.. nu var det så kul att jag gjorde upp hålet på övervåningen så gick det självklart ett elrör ett par cm i vägen.. så min fråga hur sitter dessa fast (gammla järnrör) lätt att lossa lite eller blir det till att lägga nytt golv.:( tack på förhand
 
Kan sitta väldigt bra men det kanske går att såga av och sätta slang en bit?
 
Kan vara knepigt gamla "pansarrör". Om de inte går att trycka åt sidan så måste man kapa det en bit bortanför hålet på varje sida, sätta skarvmuffar, dra slang runt hålet och dra om trådarna som är i.
 
Är det ett stålrör (Pansarrör) eller ett rör av falsad bleckplåt (Bergmanrör även kallat B-rör)?
B-rör går att kapa med en bra sidavbitare och lite händighet. Svårt att beskriva men tänk konserburk.
 
nä de är som ni kallar det.. "pansarrör" jaha då blir det genast värre... :(
 
En tigersåg kräver ganska lite utrymme, men kräver att röret sitter fast ordentligt.
 
Ähhh, pasarrör kapas med bågfilsblad där det är trångt, gör sedan som Rrrr säger.
 
Nuförtiden verkar inte manuell sågning finnas i sinnevärlden! Bocka SP-rör med fjäder och kapa med bågfilen var det vanliga sättet för inte alltför länge sedan!
 
tackar för tipsen...=)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.