Jag har en liten el snöslunga. Men tycker att det vare enklare med typ en liten traktor eller åkgrässklippare?
Men är osäker vad som finns.
Hur skottar Ni?
 
Handjagat med olika stora skyfflar samt en bra sopborste. Kanske inte det roligaste;-) svaret men vi har inte så mycket att skotta så jag kan inte riktigt motivera något kul inköp...
 
Jag har en trädgårdstraktor/klippare med plog och snökedjor, hur kul som helst att "skotta" med den, det brukar bli mer plogat än vad som behövs.
 
Nusnäs skrev:
Jag har en trädgårdstraktor/klippare med plog och snökedjor, hur kul som helst att "skotta" med den, det brukar bli mer plogat än vad som behövs.
Vad är det för märke? Det är kanske en sån jag letar efter.
 
Jag provade faktiskt med lövblåsen igår. Det funkade inte trots fint puder. Det blir nog till att vänta på töväder.
 
Det är en MTD Yardman, den är nu inne på andra säsongen. Jag hade en äldre modell av MTD tidigare som också fungerade bra, men på den fick jag ha en vikt bak som tryckte ner hjulen för att få bra fäste.
 
skottar med en honda trädgårdstraktor ( med plog, snökedjor och vikter på). Den klipper ca 5000m2 gräsmatta på sommaren så inköp är väl motiverad :).
gaia
 
Skotta med handjagare! Då kan du spara in flera tusenlappar på gymkort! d^_^b
 
Har sedan flera år en stor ca 1 m bred snösloda med tippfunktion köpt på OK, tillverkad i plastad plåt. Tror att jag gav 500 kr. Funkar kanon speciellt i lössnö, men kräver att man har någonstans plats bredvid att lägga upp snön. 100 m2 tar ca 15 min med 10 cm snö. Att skotta skulle ta det tre eller fyrdubbla. Tippfunktionen behövs bara när högarna man laggt upp växt till ca 70 cm.

Det hela blir så enkelt att hustrun gärna skottar om jag fixar frukosten.

Miljövänligt och bra. Inge brum och inget som kan gå sönder. När det går håll i botten köper man en ny.

På landet finns en mindre och enklare utan tipp. Hopplös sak som ger totalt fel arbetställning.
 
MathiasS skrev:
Jag provade faktiskt med lövblåsen igår. Det funkade inte trots fint puder. Det blir nog till att vänta på töväder.
Tror faktiskt ogräsbrännaren vore ett bättre alternativ då.. =)
 
Bezt skrev:
Tror faktiskt ogräsbrännaren vore ett bättre alternativ då.. =)
Vanlig grässklippare med sidoutkast är bättre för upp till 6-7cm snö!
 
Jag har precis köpt en snöslunga med gummilarver som tar ca 80cm brett och upp till 60cm djupt! Nu j-vlar ska det skottas :)

Ps. Den är förbaskat manlig :) Fick ju bli en sån eftersom jag inte riktigt kunde motivera att köpa en traktor...
 
Tompa74 skrev:
Jag har precis köpt en snöslunga med gummilarver som tar ca 80cm brett och upp till 60cm djupt! Nu j-vlar ska det skottas :)

Ps. Den är förbaskat manlig :) Fick ju bli en sån eftersom jag inte riktigt kunde motivera att köpa en traktor...
Den var bra! BRAVO!d^_^b
 
Nu har jag löst mina snöskottningsproblem efter en vadslagningen med sambon ska hon skotta resten av vintern. :)
 
Tompa74 skrev:
Ps. Den är förbaskat manlig :)
Japp vi lever i en ny tid.
Där karlarna är rädda för att ta i.
Det "manliga" sköts med motordrift och batteri.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.