Någon som har erfarenhet av Knauf Insulations EcoBlanket? Isolering tillverkad av återvunna glasflaskor och sand. Kände på den i dag och den känns väldigt mjuk och fin. Gillar verkligen inte vanlig glasull av den anledningen att den sticker och irriterar huden. Letar efter isolering för att ljudisolera en innervägg.

http://www.knaufinsulation.se/products/ecobatt_and_ecoblanket.aspx
 
Jag har isolerat golv, tak och väggar med Space Slab från Knauf, tror de är deras standardisolering då jag hittade den på Byggmax. Mycket behagligare än Isover och jag kunde isolera takbjälklaget endast iförd långbyxor, t-shirt och keps. Ingen klädsel jag rekomenderar men jag klarade mig utan besvär.

En del av rummet isolerades med Isover som jag hade över från ett tidigare projekt. Upplevde dammet från denna som mycket vassare och mer iriiterande.
 
Vad är skillnaden mellan Space- och Eco-isoleringen egentligen? Det har jag inte förstått.

Och förresten – gillar råttorna denna glasull lika mycket som vanlig glasull? I så fall kanske det får bli stenull ändå.
 
Har möss/råttor något emot stenull?

Eco har något bättre värde än Space - 36 mot 37.
 
Vet inte om dom har något särskilt emot just stenull, men jag har hört och läst att dom dras till glasull. Antar att stenull skulle vara bättre då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.