Vår 100 l vvb lade av totalt igår, inte förvånande då den är från 1966. Nu har jag suttit och letat efter om vi får göra ROT-avdrag för bytet av den? Någon som vet?
 
Arbetskostnaden ska gå bra.
 
Tackar! Då blir det att beställa i morgon och hoppas på byte innan julafton.
 
Hmm, vad hade ni gjort om det inte varit berättigat till avdrag? Duschat kallt? :)

Bästa tipset är nog att ringa den som skall göra det och fråga. Förhoppningsvis har de koll.
 
Nej, vi behöver inte duscha kallt d^_^b Huset har varit 2 lägenheter tidigare så vi har en 50 l beredare på bottenvåningen där vi har toalett, dusch och en liten tvättstuga. Däremot får vi bära varmvatten til köket för att diska.
@joflopp: den länken har jag lusläst och blev inte ett dugg klokare. Det fattas mängder av saker i den. Det som retar mig mest är exempel på (kopierat från din länk)
"INSTALLATION
Installation av maskiner och inventarier ger inte rätt till skattereduktion. Exempel på installation av inventarier är inkoppling av tvättmaskin, diskmaskin, torktumlare, kyl, frys, spis, larm och parabolantenn."
Vad finns det mera??
Den länken finns som inlägg #80 i den klistrade tråden om Husavdrag
 
Mjo, men nu förekommer det även exempel på en hel del installationer som är avdragsgilla. Dessutom faller väl inte en VVB in under inventarier på samma sätt som parabolantenner och torktumlare gör?

O.T. En klistrad tråd med 310 inlägg är i min mening meningslös. Jag tänke mig mer en klistrad tråd i samma anda som de som Jon_h gjort i Badrumsforumet.
 
Aha, en klistrad och låst tråd d^_^b som bara moderatorn kan fiffla i :D
 
Vad kan det ta att byta en varmvatten beredare? max en timme?
 
Troligen längre eftersom den är väggmonterad och vi inte får in en stående.
 
Wizeguy skrev:
Vad kan det ta att byta en varmvatten beredare? max en timme?
Efter att jag läst mig trött på vatten & avlopps forumet, har svårt att tro att någon VVS-are skulle debitera mindre än 8 timmar plus material med rejält påslag.
Så det kan nog vara värt att använda sig av rotavdraget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.